کد خبر: 147911
A

جواد لاریجانی: بهای برجام برداشتن تحریم‌ها است/ برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است

یک تحلیگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است، گفت: استراتژی دولت فعلی برای اینکه کارمان را بدون برجام ادامه دهیم استراتژی خوبی است.

جواد لاریجانی: بهای برجام برداشتن تحریم‌ها است/ برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدجواد لاریجانی تحلیگر مسائل سیاسی، در باره آینده برجام گفت: جسد برجام متاسفانه دفن نشده و بو می‌دهد! و اگر دفنش می‌کردند بو نمی‌داد!

وی ادامه داد: برجام یک کج‌راه است و ما نباید به این کج‌راه دل ببندیم و نباید به آن دلبستگی صورت گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: ما امروز بهای برجام را پرداختیم و باید تلاش کنیم که کالای آن را دریافت کنیم و کالای برجام هم برای ما این است که تحریم‌ها باید برداشته شود و طرف مقابل حتی باید به خاطر تاخیر در اجرای تعهداتش خسارت هم پرداخت کند، بنابراین استراتژی ما باید این موضوع باشد که الان وجود ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: البته باید مذاکرات را ادامه دهیم ما مذاکرات را قطع نکرده ایم مذاکرات را طرف مقابل قطع کرده است و ما آماده مذاکره هستیم.

وی افزود: برجام برای این درست شد که توانمندی هسته‌ای ما را صفر کند که این شدنی نیست؛ بنابراین ما مذاکرات را ادامه می‌دهیم اگرچه ظاهرش این نیست!

لاریجانی ادامه داد: آن‌هایی که همین اخیراً هم شعار دادند و می‌دهند که اگر ما بودیم برجام را چنین می‌کردیم و چنان می‌کردیم، اشتباه می‌کنند و نمی‌دانم چگونه است که این پروسه را نفهمیده اند، پروسه یک پروسه شفاف است که چه می‌خواهد و کجا می‌خواهد برود و چرا چیزی از آن در نمی‌آید و ابتر است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در انتخابات آینده کسانی که از جناح اصلاح‌طلب می‌خواهند وارد میدان شوند احتمالاً می‌خواهند بگویند که شما بهترین فرصت‌ها را از دست دادید و اگر ما بودیم برجام را فلان می‌کردیم و بهمان می‌کردیم! ولی برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است.

وی گفت: استراتژی دولت فعلی استراتژی درستی است یعنی ما باید کارمان را بدون برجام ادامه دهیم. مصوبه مجلس هم بسیار درست است ما نباید اجازه دهیم توانمندی هسته‌ای کشورمان صفر شود که به حمدالله هم نمی‌شود.

لاریجانی گفت: توانمندی هسته‌ای ما باید برای بخش‌های اساسی به کار گرفته شود، دارو‌ها و کار‌های پزشکی کار‌های بسیار خوبی است این‌ها کار‌های حاشیه صنعت هسته‌ای ما است و توانمندی هسته‌ای ما باید صرف تولید انرژی و پروژه‌های پیشران شود. کشتی‌های بزرگ مادر دریا‌ها باید با توانمندی هسته‌ای حرکت کنند و انرژی شان باید هسته‌ای باشد. تکنولوژی هسته‌ای ده‌ها رشته بسیار مهم را با خود به پیش می‌برد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر