کد خبر: 147943
A

وزیر ارتباطات: موضوع ورشکستگی اپراتور‌ها مبنای قانونی ندارد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مطالبی که در مورد ورشکسته شدن اپراتور‌ها مطرح می‌شود، مبنای قانونی ندارد، گفت: مدل جدید اقتصادی به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کردیم که در دستور کار شورا برای بررسی است که اگر مصوب شود وضعیت اپراتورها بهتر خواهد شد.

وزیر ارتباطات: موضوع ورشکستگی اپراتور‌ها مبنای قانونی ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد نامه برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و این ادعا که در ماه‌های اخیر به دلیل فیلترینگ متحمل ضرر و خسارت شده‌اند، گفت: در حال بررسی و ارزیابی این مسائل هستیم چون منابع درآمد اپراتورها غیر از fcpها (که فقط اینترنت ارائه می‌دهند)، اپراتورهای ارتباطی منابع درآمدی متعددی دارند و فقط از راه اینترنت به کسب درآمد نمی‌پردازند.

وی افزود: نامه‌ای که این شرکت‌ها نوشته‌اند را بررسی می‌کنیم و برای جبران ضرری که به آنها وارد شده است تدابیری را پیش بینی می کنیم با همه این مسائل ارزیابی ما این است که بین ده تا پانزده یا حداکثر 17،18 درصد شرکت‌هایی که از نظر درآمدی به اینترنت وابسته هستند درآمدشان کمتر شده است.

زارع پور با بیان اینکه مطالبی که در مورد ورشکسته شدن اپراتور‌ها مطرح می‌شود، مبنای قانونی ندارد، تصریح کرد: مدل جدید اقتصادی برای شبکه به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کردیم که در دستور کار شورا برای بررسی است که اگر مصوب شود وضعیتشان بهتر خواهد شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر