کد خبر: 148021
A

رئیس سازمان استاندارد: آسانسور ساختمان خود شورای شهر ناایمن است!

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: آسانسور شورای شهر استاندارد ندارد و نمی‌دانم به چه جراتی اعضای شورای شهر سوار این آسانسور می‌شوند.

رئیس سازمان استاندارد: آسانسور ساختمان خود شورای شهر ناایمن است!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: آسانسور شورای شهر استاندارد ندارد و نمی‌دانم به چه جراتی اعضای شورای شهر سوار این آسانسور می‌شوند.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد تهران در جریان یکصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه نقش سازمان استاندارد واردات قطعات برای احتراق مؤثر است گفت: سازمان ملی استاندارد باید برای کنترل مصادیقی را داشته باشد.

وی ادامه داد: در ماده ۴ قانون هوای پاک ۶ اقدام برای سازمان ملی استاندارد تدوین شده است و تدوین استاندارد سوخت موتور سیکلت از جمله این اقدامات است.

اسلام پناه گفت: در ماده ۸ قانون هوای پاک نیز گفته شده که مالکان خودروهای سبک و سنگین مکلف هستند وسایل نقلیه خود را در زمان سن فرسودگی از رده خارج کنند و آئین نامه این موضوع به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به وظایف وزارت نفت گفت: این وزارتخانه موظف است که سوخت موردنیاز کشور رامطابق با استاندارد ارائه کند اما از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ هیچ سوختی وارد نشده است اما اخیراً با توجه به مسائل زیرساختی محموله‌هایی از سوخت‌های کشور شده است و گزارش آنها ارائه شده است.

وی با اشاره به دیگر وظایف سازمان استاندارد گفت: اجرای استاندارد گاز، تدوین استاندارد روغن موتور و استاندارد ملی بنزین از جمله وظایفی بوده است که انجام داده ایم.

اسلام پناه تصریح کرد: استاندارد کاتالیست خودرو تا پایان سال ۱۰۰ درصدی خواهد شد و در صدد هستیم تا استاندارد گاز طبیعی را به تصویب برسانیم و ۹۱ درصد تکالیف سازمان استاندارد در اجرای قانون هوای پاک انجام شده است.

وی گفت: بیش از ۲ میلیون موتور سیکلت فرسوده آلاینده متحرک این شهر هستند.

اسلام پناه با اشاره به استاندارد آسانسورها گفت: از سال ۹۶ مصوبه این آسانسورها تدوین شده است و آقای زاکامی هم اخیراً تماس گرفت و اعلام کردم که پیش شرط بیمه استاندارد سازی آسانسورهای مترو است و تاکنون ۷۱ آسانسور مترو برای استانداردسازی در دستور کار است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: آسانسور شورای شهر استاندارد ندارد و نمی‌دانم به چه جراتی اعضای شورای شهر سوار این آسانسور می‌شوند و اگر استاندارد نگیرد مجبور هستم آن را پلمب کنیم.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر