کد خبر: 148087
A

اژه ای: در تلاشیم نادمان بازداشت شده در حوادث اخیر به آغوش جامعه بازگردند

محسنی اژه‌ای گفت: در تلاش هستیم در ایام جشن و سرور پیش‌رو بستری را برای عناصری که در جریان اتفاقات اخیر لغزش کردند و اکنون نادم هستند فراهم آوریم تا بتوانند به آغوش جامعه بازگردند.

اژه ای: در تلاشیم نادمان بازداشت شده در حوادث اخیر به آغوش جامعه بازگردند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه با اشاره به هوشیاری و بیداری دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی کشور و همچنین قوه قضاییه در امر مقابله و مبارزه با ناامنی‌ها، اظهار داشت: دشمن نهایت تلاش خود را برای ایجاد ناامنی می‌کند لذا در موضوع امنیت و آرامش مردم نباید کوچکترین غفلتی داشت؛ البته همانطور که بارها تاکید کرده‌ام باید میان افراد فریب‌خورده و جوانانی که تحت‌تاثیر القائات دشمنان قرار گرفته و احیاناً اقدام مجرمانه‌ای را مرتکب شدند با عناصر اصلی اغتشاشات تفکیک قائل شد؛ بر همین اساس در تلاش هستیم در ایام جشن و سرور پیش‌رو بستری را برای عناصری که در جریان اتفاقات اخیر لغزش کردند و اکنون نادم هستند فراهم آوریم تا بتوانند به آغوش جامعه بازگردند.

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز با اشاره به مقوله مبارزه با فساد، گفت: بعضاً زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مبارزه با فساد در قوه قضاییه کمرنگ شده است؛ لذا من می‌خواهم در همین جا تاکید کنم که مبارزه با فساد توسط قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی، نه تنها کمرنگ نشده بلکه به صورت فنی و علمی و مجربانه، به نحو مؤثری در حال انجام است.

او افزود: چند ماه قبل سازمان بازرسی گزارش داد که در یکی از وزارتخانه‌ها اقدامی در دست اجرا است که اگر جلوی آن گرفته نشود، ممکن است بیش از ۹۰۰ میلیون یورو، بدون ضوابط و اخذ تضامین لازم در اختیار افرادی قرار گیرد. پرداخت این میزان پول بابت دریافت کالایی مورد نیاز بود که اصلاً وارد کشور نشده بود؛ در واقع، وانمود شده بود که آن کالای مورد نیاز وارد کشور شده و پرداخت این پول در ازای دریافت آن کالاست.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: به عنوان اینکه کالایی وارد کشور شده، در درگاه مربوطه منعکس شده و افراد زیادی بالغ بر هزار میلیارد تومان پرداخت کردند تا آن کالای مورد نیاز خود را تحویل بگیرند، حال آنکه کالایی وجود نداشت. بحمدالله با کمک و همراهی دولت، ترتیباتی اتخاذ شد و بلافاصله پرداخت مبلغ ریالی این مقوله متوقف شد و همچنین مبلغ یورو و ارز این مقوله نیز پرداخت نشد؛ علاوه بر اینها، آن افرادی که بیش از هزار میلیارد تومان واریز کرده و منتظر بودند که فردا کالای خود را تحویل بگیرند، با تدبیری که اتخاذ شد و اقدام مشترکی که ترتیب داده شد، کالای خود را تحویل گرفتند و هیچ مشکلی ایجاد نشد. علی‌ایحال اگر آن اقدامات به‌موقع صورت نگرفته بود چه بسا باید ده‌ها پرونده مترتب بر مقوله فوق‌الذکر تشکیل می‌شد و افرادی محاکمه و زندانی می‌شدند و به آبروی افرادی لطمه وارد می‌شد و سرمایه‌گذاری در کشور آسیب می‌دید و زمینه سوء‌استفاده معاندین فراهم می‌آمد؛ از وقوع همه این موارد با یک اقدام به موقع پیشگیری شد و یک فساد بزرگی که می‌توانست به وقوع بپیوندد، اتفاق نیفتاد. 

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر جلوی این بستر فسادزا گرفته نمی شد و این امر متوقف نمی‌شد، باز باید تعداد قابل توجهی پرونده قضایی تشکیل می‌شد و افرادی دستگیر می‌شدند و سایر اقدامات صورت می‌گرفت تا این مبلغ بازگردد.    

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: در این موارد کماکان نیاز به کار بیشتر داریم؛ هنر ما باید این باشد که اصلاً فسادی بوجود نیاید و یا کمترین میزان فساد رخ دهد و آن مقدار کم فساد نیز با تدابیر و برخوردهای بازدارنده‌ای که صورت می‌دهیم، تکرار نشوند؛ اگر چنانچه مرتب با مفاسد برخورد شود و حتی مجازات سنگین نیز در قبال آنها لحاظ شود اما جلوی وقوع فساد گرفته نشود و دوباره فساد بوجود آید، کار انجام شده، کار موفقی نخواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر