کد خبر: 148282
A

موافقت یک کشور اروپایی با ارسال مهمات خوشه ای برای اوکراین

یک مقام اروپایی از موافقت کشورش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین خبر داد و افزود که غرب برای حمایت از اوکراین باید پیشگام باشد.

موافقت یک کشور اروپایی با ارسال مهمات خوشه ای برای اوکراین

 به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از المیادین، یک مقام اروپایی اعلام کرد که یک کشور اروپایی ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین را پیشنهاد داده، زیرا این کشور معتقد است که این نوع سلاح بحث‌برانگیز می‌تواند به نیروهای اوکراینی در میدان نبرد کمک کند.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری فرانس پرس به نقل از این مقام اروپایی که نخواست هویت و نام کشورش را فاش کند، نوشت که دولت متبوعش با ارسال محموله مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرده است و تلاش می‌کند تا موافقت آلمان را که در ساخت این نوع مشارکت دارد، جلب کند.

این مقام اروپایی معتقد است که مهمات خوشه‌ای پیشرفته‌تر شده‌اند و غرب باید برای حمایت از اوکراین در موقعیت پیشرفته قرار گیرد.

وی در جریان سفر به واشنگتن افزود: اوکراینی‌ها این مهمات را می‌خواهند. این سلاح‌های قانونی است و آسیب‌های جانبی آن به اندازه گذشته نیست. این آسیب‌ها در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ بسیار بزرگ بود و اکنون بسیار قابل کنترل است.

این مقام اروپایی اذعان کرد که کشور متبوعش منتظر تصمیم آلمان برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین است.

گفتنی است که مجله «فارین پالیسی» پیشتر گزارش داده بود که ترکیه مهمات خوشه‌ای دوران جنگ سرد به اوکراین فرستاده است، اما آنکارا این خبر را تکذیب کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر