کد خبر: 148699
A

مخبر: برای "متخلف" هیچ مصونیتی وجود ندارد

عاون اول رئیس‌جمهور درباه مطرح شدن موضوع مصونیت در یکی از بندهای مرتبط با مولدسازی گفت: این اشتباهی است که از این موضوع برداشت شده، مصونیت در مقابل تصمیم است نه تخلف، بی تردید هیچ تخلفی هیچ مصونیتی ندارد.

مخبر: برای "متخلف" هیچ مصونیتی وجود ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون اول رئیس‌جمهور امروز در پایان سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شوراها بطور کلی و به ویژه شورای عالی استان‌ها ظرفیت بزرگ و مهمی هستند که می‌توانند در رسیدن دولت به اهدافش کمک موثری باشند.

وی درباره تدوین برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: در آستانه برنامه‌های هفتم با تسهیل‌گری و باز کردن راه‌هایی از ظرفیت شوراها و شهرداری‌ها در رسیدن به اهداف خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد.

مخبر در پاسخ به پرسشی در خصوص مطرح شدن موضوع مصونیت در یکی از بندهای مرتبط با مولدسازی  افزود: این اشتباهی است که از این موضوع برداشت شده، مصونیت در مقابل تصمیم است نه تخلف، بی‌تردید هیچ تخلفی هیچ مصونیتی ندارد و با هر تسلطی در هر سطح و جایگاهی برخورد خواهد شد. برای مثال در ستاد کرونا تصمیماتش قابل پیگیری نبوده ولی تخلفات در هر سطحی قابل پیگیری است.

وی در خصوص موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور گفت: در برنامه دولت و وزارت کشور تقویت و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی به شدت پیگیری خواهد شد.

پرویز سروری نیز  در حاشیه سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه در اجلاس عمومی قبلی رئیس جمهور در این اجلاس حضورپیدا کرد برای پیگیری دستورات اجرایی ریاست جمهوری امروز میزبان معاون اول رئیس جمهور بودیم.

وی تصریح کرد: در موضوع آلودگی هوا و نقش دولت و ظرفیت‌های شورا که می‌تواند در تعامل با دولت در حل مشکلات اساسی همچون آلودگی هوا داشته باشیم راهکارهایی ارائه شد و به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور مقرر شد کمیته اجرایی برای تقویت این تعاملات تشکیل شود.

سروری گفت: شورای عالی استان‌ها باید بودجه سال آینده را بررسی می‌کرد اما با توجه به محدودیت زمانی برای ارائه به مجلس شورای اسلامی به این موضوع نرسیدیم ولی امیدواریم برای برنامه توسعه این درخواست اجرایی شود که شورای عالی استان‌ها نقش خود را ایفا کند و نظرات جامعه شورایی و مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص موضوع پرداخت تسهیلات در حوزه تامین مسکن گفت: برای تحقق وعده دولت به ویژه در حوزه مسکن مشکلاتی با بانک‌ها و پرداخت تسهیلات وجود دارد که باید حل شود. قطعا در این راستا با وزیر اقتصاد جلسه‌ای مشترک برگزار می‌کنیم تا روند پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن تسریع شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر