کد خبر: 148929
A

مظفر، عضو مجمع تشخیص: حکومت پهلوی نه از طرف مردم و نه از جانب خدا مشروعیت نداشت

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نیز که بحث دموکراسی مطرح شده آشکار است ملت نمی تواند سست و بی اراده و در انزوا باشد و حاکمیت توسط قدرت خارجی اداره شود و شاه به زن و فرزند تاجگذاری را واگذار کند آن هم بدون نظر مردم؛ این تحقیری بود که مردم احساس می کردند لذا ملت اساس این نظام سیاسی را قبول نداشتند و براساس آموزه های شیعی معتقد بودند باید ولایت فقیه جانشین این حاکمیت شود که استمرار ولایت انبیا و امامان معصوم است.

مظفر، عضو مجمع تشخیص: حکومت پهلوی نه از طرف مردم و نه از جانب خدا مشروعیت نداشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین مظفر درباره پیروزی انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل برای تبیین نظام سیاسی در ایران اظهار کرد : امام خمینی نظام سیاسی مبتنی بر ولی فقیه را به عنوان استمرار ولایت الهی در عرصه سیاسی و اجتماعی احیا کرد.

حسین مظفر متولد ۱۳۳۱ در خانواده مذهبی و دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی در رشته برنامه‌ریزی و خط‌ مشی‌گذاری است وی عضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه و دارای ۳ کتاب و۹۱ مقاله در زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی می‌باشد و در دهها کنفرانس علمی داخل و خارج کشورحضور یافته است و دارای ۴۰ سال سابقه مدیریت میانی و کلان می‌باشد.

مظفر در قبل از انقلاب همزمان با تدریس دروس آموزشی به تعلیم مفاهیم دینی و انقلابی اهتمام داشته و با تکثیر نوار و اعلامیه‌های حضرت امام (ره) و تشکیل کلاسهای دینی و قرآنی، نسل جوان را با اسلام و اندیشه‌های امام و ارزشهای انقلاب و مقابله با عوامل طاغوت آشنا می نمود.

وی در سال ۱۳۵۲ در دوران سربازی در پادگان لشگرک فعالیت مبارزاتی خود را استمرار بخشید و منجر به بازداشت وی و تقلیل درجه و مسئولیت ایشان می‌گردد.

مظفر در سال ۱۳۵۴ در زمانی که دانشجوی رشته راه و ساختمان در دانشگاه فنی و مهندسی کرمان بود، به علت فعالیت انقلابی و سیاسی، تحت تعقیب ساواک کرمان قرار می‌گیرد و با کمک عناصر انقلابی دانشگاه از دانشگاه متواری و مجبور به ترک تحصیل می‌شود.

مظفر در سال ۱۳۵۵ با عناصر انقلابی و مبارزی همچون سردار شهید محمد بروجردی آشنا و به عضویت سازمان توحیدی صف در می‌آید و فعالیت تشکیلاتی و مبارزاتی خود را برای فروپاشی رژیم شاه و مقابله با آمریکایی‌های مستقر در ایران و سازماندهی انقلابیون پیرو امام آغاز نمود.

مظفر فعالیت‌های انقلابی و افشاگرانه خود را در سامان دادن به تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه استمرار می‌بخشد و در به تعطیلی کشاندن مدارس و ادارات نقش‌آفرینی می‌کند و چندین بار توسط نیروهای انتظامی احضار و مورد تعقیب ساواک قرار می‌گیرد و در نهایت مدرسه او در جنوب تهران مورد محاصره نیروهای نظامی شاه قرار گرفته و در میان سیل مقاومت دانش‌آموزان، مردم و کسبه محل که به درگیری و تیراندازی می‌انجامد، دستگیر و روانه زندان می‌گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه پیرامون پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و علل از میان رفتن طاغوت اظهار داشت: در هر انقلابی یک سری علل و عوامل موثر هستند و بسیج عمومی و زمینه های انقلاب را به وجود آوردند.

برادر شهیدان مظفر افزود: برخی از عوامل زمینه ای و مقدمه ای و بخشی دیگر نیز عوامل شدت بخش در هر انقلاب است، در گذشته مهم ترین عامل زمینه ای که بستر انقلاب را فراهم کرد عدم مشروعیت نظام سیاسی حاکم در کشور بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نیز که بحث دموکراسی مطرح شده آشکار است ملت نمی تواند سست و بی اراده و در انزوا باشد و حاکمیت توسط قدرت خارجی اداره شود و شاه به زن و فرزند تاجگذاری را واگذار کند آن هم بدون نظر مردم؛ این تحقیری بود که مردم احساس می کردند لذا ملت اساس این نظام سیاسی را قبول نداشتند و براساس آموزه های شیعی معتقد بودند باید ولایت فقیه جانشین این حاکمیت شود که استمرار ولایت انبیا و امامان معصوم است.

امام خمینی به دنبال حاکمیت خدا در عرصه سیاسی و اجتماعی بودند که ۱۴۰۰ سال پس از رحلت پیامبر مردم و بشریت از حاکمیت الهی محروم ماندند، هفت قرن سلطنت و هفت قرن خلافت حاکم بود، امام خمینی با کمک مردم و آموزه های شیعی ریل حکومت را در مسیر امامت و رسالت قرار داد

وزیر آموزش و پرورش در دولت هفتم تصریح کرد: مردم به دلیل این اندیشه که امام در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی احیا کرد که و گفت شاه مشروعیت و مقبولیت ندارد برای انقلاب جان و مال خودشان را در راه انقلاب و نظام می دادند.

مظفر عنوان کرد: امام خمینی به دنبال حاکمیت خدا در عرصه سیاسی و اجتماعی بودند که ۱۴۰۰ سال پس از رحلت پیامبر مردم و بشریت از حاکمیت الهی محروم ماندند، هفت قرن سلطنت و هفت قرن خلافت حاکم بود، امام خمینی با کمک مردم و آموزه های شیعی ریل حکومت را در مسیر امامت و رسالت قرار داد و نظام سیاسی مبتنی بر ولی فقیه را به عنوان استمرار ولایت الهی در عرصه سیاسی و اجتماعی احیا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: موضوع مشروعیت در فرهنگ های مختلف متفاوت است ما مسلمان هستیم و در آموزه های شیعی مشروعیت به معنای حق حاکمیت است یعنی یک حاکم به چه حقی باید بر مسند قدرت بنشیند و به چه دلیل امر و نهی کند و این اذن از سوی چه کسی به او داده شده است؟ این را به عنوان حقانیت تلقی می کنیم یعنی در حقیقت مشروعیت معنای حقانیت می دهد یعنی کسی که در مسند قدرت قرار می گیرد باید دارای حقانیت و شایستگی و لیاقت باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم و نهم تصریح کرد: این حقانیت و شایستگی را برخی اعتقاد دارند که قانون، برخی جمهوریت، رای مردم و دموکراسی به حاکمیت می دهد و برخی نیز معتقدند که زور، سلطه و قدرت این حق را می دهد؛ اندیشه های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: ما در آموزه های مکتب تشیع اعتقاد داریم که حق مشروعیت قدرت و حاکمیت از آن خداست و از طرف باریتعالی حق حاکمیت در عرصه تمام آفرینش به صورت ولایت تکوینی و ولایت تشریعی توسط خود خدا انجام و در قالب ولایت تشریعی به پیامبران واگذار می شود.

مظفر اضافه کرد: پیامبران در حقیقت نائب خدا در عرصه های سیاسی و اجتماعی هستند و پس از پیامبر خاتم نیز این حاکمیت به اولیا و اوصیا و امامان معصوم (ع) می رسد و تا زمان امام ولی عصر (عج) در زمان غیبت صغری به نواب خاص حضرت می رسد و در عصر غیبت کبری این حاکمیت به نیابت امام زمان (عج) به فقهای واجد الشرایط واگذار می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: وقتی مردم به حکومتی اعتقاد نداشته باشند و آن را باطل بدانند باید با باطل مقابله کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر