کد خبر: 149066
A

ادعای فایننشال تایمز: در دو ماه گذشته، حداقل ۱۶ نفتکش ایران شروع به حمل نفت خام روسیه کرده‌اند

فایننشال تایمز، چاپ لندن می‌گوید با شدت گرفتن تحریم روسیه پس از حمله به اوکراین، نفتکش‌های ایران هر چه بیشتر به حمل نفت برای روسیه روی آورده‌اند. این روزنامه می‌گوید تحقیقاتش نشان می‌دهد «حداقل ۱۶ نفتکش» در دو ماه گذشته شروع به حمل نفت خام روسیه کرده‌اند.

ادعای فایننشال تایمز: در دو ماه گذشته، حداقل ۱۶ نفتکش ایران شروع به حمل نفت خام روسیه کرده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فایننشال تایمز، چاپ لندن می‌گوید با شدت گرفتن تحریم روسیه پس از حمله به اوکراین، نفتکش‌های ایران هر چه بیشتر به حمل نفت برای روسیه روی آورده‌اند.

این روزنامه می‌گوید تحقیقاتش نشان می‌دهد «حداقل ۱۶ نفتکش» در دو ماه گذشته شروع به حمل نفت خام روسیه کرده‌اند.

این روزنامه از قول کارشناسان نوشت اکنون به دلیل تحریم‌ها، تجارت با روسیه حداقل «پنجاه درصد» گرانتر از نرح معمول بازار است و به همین دلیل نفتکش‌های ایران هر چه بیشتر نفا برای روسیه حمل می‌کنند.

دلیل این وضعیت، پرداخت های بیشتر از سوی روسیه در مقایسه با ایران عنوان شده است.

به نوشته فایننشال تایمز در ۹ ماه اول پس از حمله روسیه به اوکراین و پیش از اینکه موج تحریم روسیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا شدت بگیرد، فقط ۹ نفتکش ایران به حمل نفت برای روسیه روی آورده بودند.

ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ با خروج یک‌جانبه با برجام، تحریم‌های گسترده از جمله تحریم نفت، گاز و محصولات پتروشیمی ایران را برگرداند.

ایران پس از این تحریم دوباره به حمل مخفیانه نفت برای دور زدن تحریم روی آورد که رسانه‌های غربی به این نفتکش‌ها لقب «ناوگان اشباح» داده‌اند.

فایننشال تایمز: کشتی‌های نفتکش‌ ایران هر چه بیشتر به حمل نفت برای روسیه روی آورده‌اند

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر