کد خبر: 149110
A

رییس سازمان هواپیمایی: هواپیمای برجامی فروختند، اما قطعه نمی‌دهند

رییس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه به دلیل تحریم از علم روز دنیا در صنعت هوایی عقب هستیم، گفت: آنها به ما هواپیمای برجامی فروختند، اما حتی نشریات و قطعات مربوطه را به ایران نمی‌دهند.

رییس سازمان هواپیمایی: هواپیمای برجامی فروختند، اما قطعه نمی‌دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «محمد محمدی بخش» صبح امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک شرکت‌های هواپیمایی با موضوع بررسی مشکلات صنعت هوایی، گفت: شرایط ایران در جهان متفاوت است. صنعت هوانوردی امروز در لبه تکنولوژی است و سرعت رشد علمی این صنعت بسیار سریع است که باید خود را بالانس و تراز کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اداره صنعت باید از فناوری استفاده کنیم، اما به دلیل تحریم از علم و تجربه دنیا بی‌بهره‌ایم. جنگ نابرابر تحریم علیه بخش هوایی تا امروز ادامه یافته است و انتقال تکنولوژی به ایران رخ نداده است.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: در حالی که ایکایو می‌گوید باید دانش هوانوردی بدون تبعیض گسترش یابد، اما آمریکا حتی از ارسال نشریات هوانوردی هم به ایران خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: آنها به ما هواپیمای برجامی فروختند، اما نشریات و قطعات آن را نداند، در این شرایط باید ایمنی را حفظ کنیم و صنعت را سرپا نگه داریم و به مردم سرویس دهیم.

وی خطاب به شرکت‌های هواپیمایی گفت: هر کس این پیام را درک کند باید خود را روزآمد کند. تنهایی هم انجام نمی‌شود. صنعت باید همدل و هماهنگ شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نوسانات بازار ارز و جنگ تحریم‌ها و هم‌زمان موضوعاتی مثل کرونا باعث شده مدیریت چند وجهی را در صنعت هوایی یاد بگیریم. لازم است همه نقش آفرینان صنعت در جای خود نقش آفرینی داشته باشند تا به سمت رشد متوازن حرکت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر