کد خبر: 14941
A

جلایی‌پور: بهتر بود طراح ایده آشتی ملی از سوی ناطق‌نوری مطرح میشد

حمیدرضا جلایی پور، عضو ارشد حزب اتحادملت در بخشی از یادداشت تلگرامی خود به چند نکته درباره سخنرانی اخیر رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

جلایی‌پور: بهتر بود طراح ایده آشتی ملی از سوی ناطق‌نوری مطرح میشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی نوشته است؛ با چند نفر از دوستان سخنان مقام رهبری را گوش دادیم و نظر این دوستان این بود که در مجموع سخن مقام رهبری آن‌چنان که در رسانه‌ها تصویر شده هم در تقابل با اصلاح‌طلبان نبود. به گفته وی انتظار این نیست که رهبری مثل اصلاح‌طلبان حرف بزنند وهمین‌که ایشان با این سخنرانی وارد گفت‌وگو شده‌اند و اصلاح‌طلبان را عامل «نفوذ» نخواندند می‌تواند زمینه‌ساز ادامه‌ گفت‌وگو در حوزه‌ عمومی باشد. وی افزود: خاتمی و اصلاح‌طلبان هم که خود را مصداق توصیفاتی که ایشان ذکر کردند نمی‌دانند. به اعتقاد جلایی‌پورگفت‌وگو تازه آغاز شده است و با اصرار بر التزام به آداب و شرایطِ آشتی و گفت‌وگو و اجماع نباید به چشم‌انداز این گفت‌وگو ناامید بود.

جلایی‌پور در ادامه نوشته است اگر جای سیدمحمد خاتمی بودم، اولا به جای تعبیر آشتی ملی (که از هر دو سو منتقدان را حساس‌تر می‌کند) از تعابیر پیشنهادشده مثل «همبستگی ملی»، «اجماع ملی» و «گفت‌وگوی ملی» استفاده می‌کردم. ثانیا پیش از طرح آن در عرصه‌ عمومی هم تلاش بیشتری برای جلب حمایت مجموعه نیروهای سیاسی و اقناع حامیان می‌کردم. ثالثا به نظرم می‌آمد که طرح‌کننده اولیه این ایده در عرصه عمومی شاید بهتر باشد که چهره‌های راست میانه (از جمله ناطق نوری) باشند و توسط اصلاح‌طلبان و سیدمحمد خاتمی حمایت شوند تا حساسیت کمتری در برابر ایده در اصولگرایان ایجاد شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش پایانی تحلیل خود نوشته است: میانه‌روها و اصلاح‌طلبان با رهبری محمد خاتمی و حسن روحانی همچنان برای گفت‌وگو و اجماع ملی در جهت حل ابرچالش‌های پیش روی ایران زمینه‌سازی خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر