کد خبر: 149873
A

واکنش مجلس به افزایش قیمت ارز و گوشت/ درخواست نمایندگان برای «جلسه فوری» با دولت

نمایندگان در جلسه علنی امروز در تذکرات خود به موضوع گرانی کالاهای اساسی پرداخته و خواستار برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت برای حل این مسئله شدند.

واکنش مجلس به افزایش قیمت ارز و گوشت/ درخواست نمایندگان برای «جلسه فوری» با دولت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز ضمن تاکید بر گرانی قیمت گوشت قرمز و نوسانات بازار ارز، عنوان کرد: مردم در سراسر کشور به مجلس به عنوان نهاد ناظر چشم امید دارند، صحن غیرعلنی برگزار کنید تا مسئولان در آن پاسخگو باشند. وضعیت تورم و نابسامانی بازار روند خود را پیش می برد و کسی نیز پاسخگو نیست.

مجلس و دولت جلسه‌ای فوری و ضروری برگزار کنند

در ادامه جلسه امروز صدیف بدری نماینده اردبیل در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به بند (۱۱) ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: شرایط اقتصادی کشور، وضعیت مناسبی ندارد، قیمت اقلام اساسی و ارز در حال افزایش است و قیمت ارز نزدیک به ۵۰ هزار تومان شده است؛ آیا این وضعیت در شأن مردم ایران است؟

او افزود: با این وجود لازم است مجلس و دولت در کنار هم جلسه‌ای فوری و ضروری برگزار کنند تا فکری برای کنترل قیمت‌ها شود. نماینده اردبیل اضافه کرد: به نظر بنده راهکار علمی برای این وضعیت وجود دارد، از طرفی نیز قیمت خودرو و مصالح ساختمانی در حال افزایش است و با این وجود قیمت تمام شده مسکن به کجا خواهد رسید و با این افزایش قیمت‌ها مسکن نیازمندان چگونه تأمین خواهد شد بنابراین لازم است فکری برای این وضعیت صورت گیرد.

بدری بیان کرد: سفره مردم روز به روز در حال کوچک شدن است؛ کارگران، معلمان و کارکنان دولت در سختی معیشتی قرار دارند؛ لازم است دولت از روش‌های علمی برای کنترل قیمت‌ها استفاده کند تا شرایط اقتصادی تا حدودی بهبود یابد.

 

رئیس جمهور برای رفع مشکلات معیشتی مردم پای کار بیاید

همچنین سیدغنی نظری خانقاه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: گرفتاری های عمومی مردم روز به روز بیشتر می شود و تیم اقتصادی دولت باید در این زمینه توضیح دهد و مجلس در این بخش از دولت انتظار بهبود شرایط را دارد.

وی افزود: مجلس باید افرادی که توان کار نداشته و برای مردم گرفتاری ایجاد می کنند را به صلابه بکشند. از همکاران خواهش می کنم نگاه جریانی و سیاسی را کنار گذاشته و رئیس جمهور را به طور محکم پای کار بیاورند.

نظری با بیان اینکه دولت باید برنامه های عملیاتی خود را به درستی توضیح دهد، تصریح کرد: اینکه در تلویزیون می گویند شرایط به اصطلاح گل و بلبل است، این طور نیست و شرایط در بیرون به نحو دیگری رقم می‌خورد.

او در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به نابسامانی در حوزه ارز، تصریح کرد: روز به روز نرخ دلار افزایش پیدا می کند لذا ما هم در قبال این مسئله و در مجلس نباید عنصری خنثی باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه ما در دلسوزی رئیس مجلس هیچ شکی نداریم، گفت: ما خواستار این هستیم که رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت به جد پای کار بیایند و درباره برخی مسائل در مجلس توضیح دهیم چرا که با روش فعلی مشکلات زیاد خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر