کد خبر: 150219
A

سرقت منصوبات مخابرات؛ عامل قطعی تلفن ثابت در زاهدان

سرپرست شرکت مخابرات منطقه سیستان وبلوچستان گفت: ۷۰درصد منصوباتی که مخابرات طی ۴۵ سال گذشته ایجاد کرده بود طی سال‌های گذشته تخریب و یا به سرقت رفته که این مهمترین عامل قطعی مکرر تلفن ثابت در زاهدان است.

سرقت منصوبات مخابرات؛ عامل قطعی تلفن ثابت در زاهدان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد حسین عیدی زاده، سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان، روز شنبه اظهارداشت: قطعی مکرر خطوط تلفن همراه در شهرستان زاهدان و برخی نقاط استان، باید گفت که متاسفانه این امر ناشی از اقدامات سارقان است که خسارت های هنگفت و ‌جبران ناپذیری را نیز به این شرکت وارد کرده‌اند و مخابرات بیشترین ضرر را متحمل شده است.

وی افزود: سرقت و تخریب گسترده منصوبات مخابراتی اعم از مرکزی و آبونه شبکه تلفن ثابت در حجم بالا و تکرار مکرر آن عمده علت قطع طولانی مدت ارتباطات مشترکین خطوط تلفن ثابت در زاهدان است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه سیستان وبلوچستان تصریح کرد: نقاط حاشیه شمال شرق و شمال شهر زاهدان نظیر بلوار جام جم، بلوار کشاورز حدفاصل فلکه کشاورز تا فلکه کارگر و محلات مجاور شامل مجدیه، پیربخش، باقری، رزمجومقدم و آزادی شمالی، خیابان های مرادقلی، پهلوانی، چمران، سعدی، محله کریم آباد و شریعتی شمالی و کوچه غلام سرور، بلوار شهید سلیمانی و محله باباییان، مسیل سیستان و ابوذر، خیابان های رجایی، طباطبایی، بعثت، بلوار شهید فاضلی و شهرک کارگاهی بیشترین آسیب را از این حیث متحمل شده‌اند.

به گفته وی؛ نقاط دیگر شهر، مرکز و خیابان های اصلی زاهدان نیز از گزند خرابکاران و سارقان تجهیزات مخابراتی در امان نبوده و هر روز شاهد سرقت و آتش زدن کافو، کله پست، لوله وکابل های مرکزی و آبونه مشترکین بوده و هستیم.

عیدی زاده تاکید کرد: علاوه بر بروز نارضایتی های ناخواسته برای مشترکین و سرویس دهندگان، موجب کاهش بسیار زیاد درآمد ناچیز مخابرات منطقه و تحمیل هزینه های سنگین بابت جایگزینی و ترمیم تجهیزات تخریب شده و صرف زمان طولانی شده است.

وی ادامه داد: برخلاف صرف هزینه‌های گزاف در بحث مقاوم سازی حوضچه، کافوها و استمرار گشت های حراست مخابرات، این اقدامات تاثیر کمی داشته و تنها موجب کند شدن موقتی روند سرقت و تخریب تجهیزات و تاسیسات می شود.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه سیستان وبلوچستان تاکید کرد: متاسفانه با توجه به شرایط حاکم در استان و تعدد گروه های سارقان و خرابکار که هر روز تجهیزات به روزتری را جهت تخریب در اختیار دارند و از طرفی هزینه های سنگین تهیه تجهیزات مخابراتی، کمبود این تجهیزات در بازار به دلیل تحریم ها و دشواری تامین آنها و عدم توازن درآمد با هزینه های نگهداری و ترمیم، جبران خسارت وارده و سرقت ها زیاد است که در صورت ادامه این روند در آینده ای نزدیک اثری از سرمایه های عمومی و بسترهای ایجاد شده مخابرات که نتیجه سرمایه گذاری، تلاش ها و زحمات بیش از ۴۵ سال شرکت مخابرات ایران است وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندی و عدم تضییع حق الناس، ثبت شماره های کارکن آسیب دیده و قطع ارتباط در سامانه ثبت سرقت در دستور کار مخابرات منطقه و همکاران و عوامل مرتبط این حوزه قرار دارد که تا زمان ترمیم و اصلاح خرابی از پرداخت صورت حساب های حداقل پرداخت ماهیانه معاف هستند.

منبع : ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر