کد خبر: 150298
A
مجلس مصوب کرد

تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم به بعد!

اشخاص حقیقی دارای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، به ازای هر فرزند مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند.

تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم به بعد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بند الحاقی (۲) تبصره (۶) لایحه بودجه 1401 کل کشور بررسی شد و به تصویب نمایندگان رسید.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بر اساس این بند، در راستای تحقق ماده(۱۸) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴، علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، به ازای هر فرزند مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند.

در جلسه امروز بند الحاقی (1) تبصره 6 برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد؛ این بند مقرر می دارد که درآمد حاصل از کلیه جرائم وصولی مرتبط با موضوع ماده (۹۹) قانون شهرداری‌ها مصوب ۱۱ تیرماه ۱۳۳۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی تا سقف ۱۰ هزارمیلیاردریال به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۴۰۱۱۹ جدول شماره (۵) این قانون واریز می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر