کد خبر: 150348
A
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

دولت به این جمع بندی رسیده که باید آیین‌نامه مولد سازی را اصلاح کند

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درمورد نگرانی مردم در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: این نگرانی مربوط به آیین‌نامه اجرایی مولدسازی‌هاست و دولت هم به این جمع‌بندی رسیده که باید آیین‌نامه را اصلاح کند.

 دولت به این جمع بندی رسیده که باید آیین‌نامه مولد سازی را اصلاح کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه زنده «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: در این واقعیت که دولت منابع زیاد غیرمولدی را در اختیار دارد هیچ شکی نیست.

وی افزود: رقم دارایی‌های غیرمولد دولت در سال ۱۳۹۹ حدود ۷ هزار همت بود که این رقم قطعاً الان به دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده و این منابع هم شامل ملک و زمین و چیزهایی بوده که از دایره اقتصاد کشور خارج شده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس تصریح کرد: اصل مولدسازی به این معنا که دارایی‌های غیرمولد دولت را مولد کرده و وارد عرصه اقتصادی کشور کنیم یک اصل درستی است و ما آن را به‌عنوان یکی از امور اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور هم می‌دانیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا مولدسازی موجب پیشرفت امور در سازمان‌ها می‌شود یا یک عامل فرصت‌سوزی است گفت: این موضوع بستگی دارد که منابع در کجا هزینه می‌شوند.

اگر این منابع برای حقوق و دستمزد و کسری بودجه دولت هزینه شود که قطعاً بنده هم مخالفم چون عملاً از ثروت دولت کم و صرف امور جاری می‌شود؛ اما اگر صرف پروژه‌های عمرانی و یا تسهیلات‌دهی به شرکت‌های تولیدی شود و ثروت و ارزش‌افزوده ایجاد کند یک امر مطلوب است و قطعاً هم می‌تواند به نفع کشور باشد.

وی با بیان اینکه میانگین پروژه‌های عمرانی به حدود ۱۰ سال می‌رسد اظهار کرد: این طولانی‌شدن، هزینه‌های پروژه و دولت را زیاد می‌کند و استهلاک ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درمورد نگرانی مردم در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: این نگرانی مربوط به آیین‌نامه اجرایی مولدسازی‌هاست؛ اینکه به یک عده خاصی اختیارات تام داده شود باتوجه‌به سوابق گذشته‌ای که در کشور داشتیم نگران‌کننده است و به نظرم دولت هم به این جمع‌بندی رسیده که باید آیین‌نامه را اصلاح کند و امکان نظارت سالم را بر این فرایندها اعمال کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر