کد خبر: 150437
A

وزیر کشور: افزایش قیمت ارز توطئه‌ دشمنان است

سردار احمد وحیدی وزیر کشور گفت: دشمن بعد از اغتشاشات رسماً اعلام کرد که اقتصاد کشور را مورد حمله قرار می‌دهد که البته از قبل هم در دستورکارشان بود. اتفاقات ارزی ناشی از توطئه‌های دشمنان است، وظایف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی وظایفشان در این حوزه تغییر می‌کند و اقدام خواهند کرد.

وزیر کشور: افزایش قیمت ارز توطئه‌ دشمنان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمد وحیدی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت ارز اظهار داشت: امروز جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با حضور استانداران و دستگاه‌های مختلف از جمله فرهنگی، نظامی، امنیتی، اقصادی و قضائی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در شورای توسعه پایدار مناطق شرق و غرب کشور ۴ کارگروه ازجمله کارگروه‌های اطلاعاتی، عملیاتی، فرهنگی، اقتصادی و قضائی فعالیت دارند، افزود: امروز با حضور این کارگروه‌ها مباحث مختلف و همچنین اقدامات ایجابی که باید صورت گیرد، مورد گفتگو قرار گرفت.

وزیر کشور افزود: همچنین در مورد مسائل مربوط به مرزها و ساماندهی کولبرها، پایانه‌های حمل و نقل مورد گفتگو قرار گرفت.

وی از واردات و تعمیر ایکس ری‌ها به کشور خبر داد و گفت: قرارداد خوبی برای تعمیر و واردات ایکس ری بسته شده است. همچنین در موارد مربوط به نصب ایکس ری که سرعت عمل را در گمرک افزایش می‌دهد با مسؤولان گمرک گفتگوهایی انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین راجع به معیشت مرزنشینان که در قالب تجارت خرد مرزی به شمار می‌رود بحث‌هایی انجام شد و قرار شد کار دنبال شود.

وحیدی گفت: در این جلسه منابعی برای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور تعیین شد که انشاالله به دولت منعکس می‌کنیم.

وزیر کشور عنوان کرد: سند توسعه راهبردی که قبلاً تهیه شده بود کلیات آن به تصویب رسید و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه جایگاه خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ انجام شده توسط دولت، گفت: یکی از این اقدامات احیای دریاچه ارومیه بود که کار بزرگی به شمار می‌رود. همچنین آبرسانی به سنندج هم از جمله اقدامات دولت بود که انجام شد.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه تلاطم‌های ارزی هفته اخیر به هیچ وجه عادی نبوده و گفته می‌شود از سر منشأ خارجی حمایت می‌شود، آیا وزارت کشور به این موضوع ورود کرده است، گفت: دشمن بعد از اغتشاشات رسماً اعلام کرد که اقتصاد کشور را مورد حمله قرار می‌دهند که البته از قبل هم در دستور کارشان بود.

وزیر کشور با بیان اینکه تحریم‌های اخیر یکی از مداخلات دشمن در وضعیت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: یکی از حوزه‌های دیگر مباحث ارزی است که تلاش می‌کنند مداخلاتی را داشته باشند.

وحیدی با بیان اینکه بعضی از اتفاقات ارزی ناشی از توطئه‌های دشمنان است، تاکید کرد: وظایف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی وظایفشان در این حوزه تغییر می‌کند و اقدام خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر