کد خبر: 150600
A

سخنگوی دولت: سجادی به وزارت‌خانه برمی‌گردد

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت: وزیر ورزش سرعت بهبود قابل قبولی دارند و حتما به وزارت ورزش برخواهند گشت.

سخنگوی دولت: سجادی به وزارت‌خانه برمی‌گردد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه دولت در جمع خبرنگاران گفت: طی عیادتی که از وزیر ورزش داشتم و طبق گفته کادر درمان با توجه به سبقه ورزشی که آقای سجادی دارد، سرعت بهبود قابل قبولی دارند. 

وی در پاسخ به  سوال که آیا به وزارتخانه برمی‌گردند گفت: حتما به وزارت ورزش برخواهند گشت. انشالله هرچه زودتر شاهد شنیدن مجدد خبرهای خوب ورزشی در جلسه هیئت وزیران باشیم. 

سخنگوی دولت در خصوص غیبت وزرای اقتصادی گفت: چون وزرا مدام  رفت و آمد به نهاد ریاست جمهوری دارند باعث می‌شود به کارهای جاری خود در وزارتخانه نرسند سعی می شود جلسات موجود در نهاد با  جلسات هیات دولت و یا جلسات مختلف دیگر تجمیع شود. 

وی افزود: همین الان با توجه به اینکه موضوعات اقتصادی داغ و نیازمند تمرکز بیشتری است بلافاصله بعد از جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور که فرمانده تیم اقتصادی دولت هستند تیم اقتصادی دولت وارد جلسه می شوند. 

بهادری جهرمی گفت: الحمدالله در جلسات مختلف در حیاط دولت می آیند و جواب می دهند  و زمانی که جلسه کاری باشد جلسه زودتر تمام شود و بیرون بیایند و دیروز خودم در جلسه بودم و بسیاری از سوالات اقتصادی بود و رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصادی و تیم اقتصادی هم پاسخگو هستند و در دسترس هستند و مردم ترجیح شان این است که هر چه حل مسائل اقتصادی مردم صورت بگیرد. 

وی درباره دستور کار جلسات آتی دولت اظهار داشت: تعدادی از مصوباتی که در دستور کار جلسات آتی است در کمیسیون دولت تصویب و نهایی شده و منتظریم که نوبت رسیدگی به آنها در صحن دولت برسد. 

سخنگوی دولت بیان داشت: در راستای کاهش زندانیان و جمعیت کیفری زندان‌ها دولت بنابر پیشنهاد وزارت دادگستری مبالغ ریالی جزایی نقدی بدل از حبس را تعدیل کرد و با این اصلاح در مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس که صورت گرفت، عملاً کسانی که به خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت و چه بسا در آستانه ایام نوروز با محاسبه جدید دوره زندان خود را تمام خواهند کرد و به خانه‌های خود و خانواده های خود برخواهند گشت.

سخنگوی دولت بیان داشت: دولت بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس را تعدیل کرد و بنا به اصلاحی که در مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس صورت گرفت که مطابق اختیارات قانونی سه سال یک بار در اختیار هیات وزیران بود عملا کسانی که بخاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می برند دوره مجازات کوتاهتری خواهند داشت و در ایام نوروز با محاسبه جدید دوره زندان آنها تمام شود به خانه های خود برگردند.

بهادری جهرمی بیان داشت: یکی دیگر از مصوبات هیات وزیران موافقت با استفاده شهرداری ها و دهیاری ها از انواع ابزارهای تامین مالی بود. برای اینکه طرح های مصوب شهری و روستایی بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود و طرحهای سرمایه گذاری و مشارکتی را پیش بینی کنند، هیات دولت موافقت کرد که مجموعه گسترده ای از ابزارها و روش‌های تامین مالی در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار بگیرد و در چارچوب قوانین و مقرارت موضوعه و سازوکاری که در این آئین نامه پیش بینی شده، از انواع ظرفیت ها مثل ظرفیت بازار پول و سرمایه و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی و انواع روش های تلفیقی مثل عمومی، خصوصی و ساخت و بهره برداری و انتقال یا همان botهای معرف و مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی و سرمایه گذاری مشترک و انواع قراردادهای تجاری و معاملات تهاتری و ابزارهای تامین مالی جمعی و اوراق مالی اسلامی و انواع گسترده ای از روش های  تامین مالی را در چارچوب ضوابط مقرر در آئین نامه شهرداری و دهیاری ها بهره برداری کنند و با این آئین نامه شاهد سرعت بخشی به طرح های مصوب شهرها و روستاها در چارچوب اختیارات شهرها و روستاها باشیم. 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر