کد خبر: 150631
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۵۸؛

شورای انقلاب اعلام کرد؛ در پاکسازی ادارات تجدیدنظر می شود.

اعلام اسامی ۴۶۰ نامزد انتخاباتی تهران از سوی وزارت کشور پس از بررسی صلاحیت ۵۴۰ کاندیدا و آغاز مبارزه برای تصاحب ۳۰ کرسی مجلس در تهران از امروز، تیتر یک روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل، ۱۱ اسفند سال ۱۳۵۸ است. همچنین بنی صدر طی نامه ای به سرپرست وزارت کشور، ناظران انتخابات را معرفی کردند. آیت الله قدوسی هم اعلام کرده اند که محاکمه اعضاء گروه فرقان علنی می شود و اینک ما برای دینمان بیش از انقلاب اهمیت قائل هستیم. آیت الله موسوی اردبیلی هم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفته اند؛ زمین های مصادره شده بین دهقانان تقسیم می شود. همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا حقوق ایران در مورد استرداد دارائیهای شاه را به رسمیت شناخت.

شورای انقلاب اعلام کرد؛ در پاکسازی ادارات تجدیدنظر می شود.

به گزارش دیدبان تاریخ؛ اعلام اسامی ۴۶۰ نامزد انتخاباتی تهران از سوی وزارت کشور پس از بررسی  صلاحیت ۵۴۰ کاندیدا و آغاز مبارزه برای تصاحب ۳۰ کرسی مجلس در تهران از امروز، تیتر یک روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل، شنبه ۱۱ اسفند سال ۱۳۵۸ است. همچنین رئیس جمهور بنی صدر طی نامه ای به سرپرست وزارت کشور، ناظران انتخابات را معرفی کردند. آیت الله قدوسی هم اعلام کرده اند که محاکمه اعضاء گروه فرقان علنی می شود و اینک ما برای دینمان بیش از انقلاب اهمیت قائل هستیم. آیت الله موسوی اردبیلی هم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفته اند؛ زمین های مصادره شده بین دهقانان تقسیم می شود. در بازدید از زندان اوین و ملاقات با معلولین هم اعضای کمیسیون تحقیق از نزدیک با جنایات شاه مخلوع آشنا شدند و همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا حقوق ایران در مورد استرداد دارائیهای شاه مخلوع را به رسمیت شناخت. از سوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نیز اسناد نفوذ جاسوسان آمریکایی در نیروی دریایی ایران فاش شده است. به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری درباره تجدیدنظر در پاکسازی ادارات برخورد می کنیم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

شورای انقلاب برای تجدیدنظر در امر پاکسازی سازمانها و موسسات، بخشنامه جدیدی صادر کرده است. به موجب این بخشنامه مذکور، کمیسیونهای دیگری در موسسات و سازمانهای دولتی تشکیل میشود تا در آراء صادره از سوی کمیته های پاکسازی تجدیدنظر کند. بر اساس دستور جدید شورای انقلاب کسانیکه در مظان اتهام هستند به کمیسیون رسیدگی دعوت می شوند تا از خودشان دفاع کنند و همچنین افرادی که قبلا در مورد آنان کمیته های پاکسازی رای صادر کرده اند میتوانند با ترتیب معینی به این کمیسیونها مراجعه کنند و از خود دفاع نمایند.

-5764651001444416714_121

کلیه مدافعات متهمین در پرونده بررسی و مربوط به متهم ضبط خواهد شد و رای صادره از سوی این کمیسیون بر اساس مطالبات و مدارک و مدافعات متهم صادر خواهد شد. بنابر این احتمال اینکه با شروع کار کمیسیون مذکور بررسی مجدد پرونده متهمین، بعضی از آنان تبرئه و به کار برگردند و یا به حقوق تازه ای دست یابند وجود دارد.

-5764651001444416715_121

آنچه در بررسی مجدد پرونده های پاکسازی مهم و شایان توجه است، توجه به وضع خانوادگی متهمین می باشد و از این لحاظ پیش بینی میشود که به تامین زندگی خانواده متهمین در صورت محکوم بودن توجه شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر