کد خبر: 150721
A
هشدار پلیس درباره افزایش مواد محترقه در کشور؛

مواد محترقه امسال چهار برابر بیشتر کشف شده است

رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح ویژه پلیس برای روزهای پایانی سال خبر داد و با اعلام خطر نسبت به حوادث چهارشنبه‌سوری اعلام کرد که کشفیات موادمحترقه در تهران چهار برابر شده است.

مواد محترقه امسال چهار برابر بیشتر کشف شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه از هم اکنون شاهد ورود برخی از مواد محترقه پرخطر به تهران هستیم، این مواد به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. از طرف دیگر با افزایش توزیع موادمحترقه دست ساز هم روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه پلیس به واسطه جدول زمانی ماموریت‌ها از چند هفته قبل اقدامات خود را آغاز کرده است، اما نگران سلامت جوانان و نوجوانانی هستیم که آشنایی با این مواد ندارند و چه بسا ممکن است حوادثی برایشان رخ داده و آسیب ببینند و حتی جان خود را از دست دهند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه افرادی که این‌ مواد را درست می‌کنند عمدتا افراد بی‌تجربه هستند، گفت: این مواد بقدری خطرناک است که حتی گاهی همکاران ما هم که این ها را کشف می‌کنند و با وسایل خاص آن را جابجا می‌کنند، احساس خطر دارند. از این رو ما جدا نگران سلامتی جوانان و نوجوانان هستیم چرا که امکان دارد برخی از افراد سودجو برای رسیدن به مطامع و اهدافشان از سادگی و بی تجربگی جوانان سوء استفاده کنند و این مواد پر خطر را به آنها بدهند.

رئیس پلیس پایتخت از خانواده‌ها درخواست کرد در این ایام بر رفتار جوانان خود نظارت بیشتری داشته باشند و گفت: بارها دیده شده است که جوانان با اعتماد به اینکه یک مغازه این مواد پر خطر را به فروش می‌رساند، مواد محترقه را خریداری کرده و در نتیجه آن خانه آسیب دیده و یا حتی جوان جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه من این زنگ خطر را از امروز به صدا در می‌آورم؛ گفت: میزان کشفیات مواد محترقه و دست‌ساز ما نسبت به سال‌های قبل چهار برابر بیشتر شده است.

محمدیان درباره اجرای طرح نوروزی پلیس نیز به ایسنا، گفت: طرح نوروزی پلیس پایتخت از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است، این طرح در اطراف بازارها و مراکز خرید از ابتدای اسفند آغاز شده و ماموران پلیس هم به صورت آشکار و هم به صورت پنهان در این محل‌ها قرار دارند و درصدد هستیم که ایام نوروز و ایام خرید بسیار خوبی برای مردم باشد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تمام تلاش پلیس بر این است که سارقان را در لحظه شناسایی کنند، گفت: اما مردم باید بداننند که سارقان برای کیف‌زنی و جیب‌بری در کمین هستند، از شهروندان تقاضا می‌کنم هنگام خرید مراقب گوشی‌های تلفن همراه و کیف خود باشند و آن را در معرض دید قرار ندهند. مردم بدانند که دستگیری سارقان از برنامه‌های ویژه پلیس پایتخت به خصوص از ابتدای اسفند ماه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر