کد خبر: 150834
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۵۸؛

اجازه ورود مرکبات به کشور داده نمی شود

اجازه ورود مرکبات به کشور داده نمی شود

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز روز سه شنبه ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۸ که به قیمت ۲۰ ریال منتشر شده است را مشاهده می نمایید. تیتر اول روزنامه، اختصاص دارد به طرح جلوگیری از تجاوز به آزادی در دانشگاه که به شورای انقلاب برای تصویب، تسلیم شده است. گویا این طرح با حضور رئیس جمهور و شرکت وزیر علوم و اعضای شورای سرپرستی دانشگاه تهران تهیه شده است. در این طرح آمده است که گروههای متجاوز به دانشگاهها تحت تنبیه قرار می گیرند و ارگانهای اجرایی نباید در امور دانشگاهها دخالت کنند. رئیس جمهور بنی صدر هم در گفتگو با دو نشریه خارجی المدینه و اشپیگل گفته است که با عراق تا وقتی که دست از تجاوز و خرابکاری برندارد مذاکره نخواهیم کرد. نعمت زاده وزیر کار و امور اجتماعی هم اعلام کرده است که از سال آینده نظام دستمزدها دگرگون می شود و اینکه از سال آینده صادرات و واردات به  دو بخش فنی و غیرفنی تقسیم خواهد شد که بخش فنی در وزارت صنایع و معادن و بخش غیرفنی در وزارت بازرگانی متمرکز خواهد شد. اعدام ۷ عضو گروه فرقان، ممنوع المعامله شدن خانه های خالی از طریق ثبت اسناد در صورت عدم همکاری مالکان با بنیاد مسکن و مصوبه شورای انقلاب مبنی بر دیدار اعضای کمیسیون تحقیق با گروگانهای آمریکایی از جمله تیترهای دیگر این جریده صبحگاهی هستند. به صفحه دوم می رویم و یک خبر اقتصادی درباره عدم اجازه ورود مرکبات به کشور را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

وزارت بازرگانی دیروز اعلام کرد به سبب کافی بودن محصولات سیب و مرکبات از تولیدات داخلی، هیچگونه نیازی به ورود سیب و مرکبات از خارج نیست لذا وزارت بازرگانی به هیچ وجه اجازه ورود این محصولات را نداده و نخواهد داد. از این جهت مامورین ژاندارمری مانع ورود میوه هایی از قبیل نارنگی از کشورهای هم‌مرز به داخل ایران خواهند شد.

وزارت بازرگانی همچنین از مردم خواست تا از خرید میوه های خارجی خودداری کنند و با امتناع از خرید مرکبات خارجی، کشاورزان را در کنف حمایت خود قرار دهند تا از این راه سودجویانی که بی توجه به مصالح اقتصادی کشور هستند و اقدام‌ به قاچاق نارنگی کرده اند نا امید شوند.

-5771700009144794410_121

گزارش خبرنگار ما حاکیست، ظرف چند روز اخیر مقدار زیادی نارنگی بصورت قاچاق از خارج وارد شده و در میوه فروشی های مدرن هر کیلو ۳۵۰ ریال به فروش می رسد. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که نارنگی ها از خارج که بصورت قاچاق وارد کشور می شود چگونه و از چه راهی است و عاملین آن چه کسانی می باشند.

-5771700009144794409_121

در هر حال هم اکنون نارنگی با قیمت زیاد  به مردم که آنهم از طبقات مرفه می باشند فروخته می شود و پیش بینی می شود که قیمت نارنگی برای عید تا ۱/۵ برابر قیمت فعلی برسد، از این جهت جلوگیری از این اجحاف بوسیله مقامات مسئول امری ضروری بنظر می رسد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر