کد خبر: 150844
A
مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اینکه گفته شود مسمومیت‌ها کار عوامل خارجی است، جای شک و شبهه دارد

مالکی، نماینده مجلس عنوان کرد: اظهار نظرهای غیرکارشناسی که بعضا در مورد موضوع شنیده می‌شود کار را پیچیده می‌کند یا قضاوت‌های عجولانه نسبت به این مساله قبل از آنکه دستگاه‌های ذیربط به نتایجی برسند، درست نیست.اینکه به صورت پیش فرض گفته شود این حرکت کار عوامل خارجی است و ... به هر حال جای شک و شبهه دارد.

اینکه گفته شود مسمومیت‌ها کار عوامل خارجی است، جای شک و شبهه دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فداحسین مالکی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مسمومیت دانش آموزان اظهار کرد: اینکه ما به اتفاقات اخیری که در برخی مدارس کشور رخ داده از هر زاویه‌ای نگاه کنیم با پدیده جدیدی مواجه هستیم و به هر حال دستگاه‌های ذیربط مانند وزارت بهداشت و نیز دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید نسبت به اصل موضوع ورود جدی داشته باشند تا مشخص شود عوامل داخلی یا خارجی که پشت ماجرا هستند چه کسانی هستند و حقیقت موضوع معلوم شود.

مالکی ادامه داد: باید تاکید کرد که اظهار نظرهای غیرکارشناسی که بعضا در مورد موضوع شنیده می‌شود کار را پیچیده می‌کند یا قضاوت‌های عجولانه نسبت به این مساله قبل از آنکه دستگاه‌های ذیربط (خود آموزش و پرورش یا نهادهای نظارتی و امنیتی) به نتایجی برسند، درست نیست.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه به صورت پیش فرض گفته شود این حرکت کار عوامل خارجی است و ... به هر حال جای شک و شبهه دارد.

وی تاکید کرد: ما نباید کاری بکنیم که دستگاه بزرگ آموزش و پرورش آسیب ببیند و احیانا اظهار نظرها باعث نگرانی و دلهره دانش آموزان عزیزمان شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نهادهایی که گفته‌اند موضوع عمدی است دلایل و مستندات خود را به دستگاه‌های امنیتی داده‌اند و البته نهادهای امنیتی پیش از این هم پیگیری‌های خود را داشته‌اند. به هر جهت نمی‌شود ساده از کنار این قضیه گذشت، اما من چون هنوز مستندات کامل ماجرا به کمیسیون امنیت ملی گزارش نشده است، نمی‌توانم بیش از این اعلام نظر کنم اما در کمیسیون بر دو نکته تاکید داشته‌ایم یکی اینکه به طور جد این مساله باید از سوی دستگاه‌های ذیربط مدیریت شود و دوم اینکه نباید مباحثی مطرح شود که دلهره آیندسازان کشورمان را در پی داشته باشد.

 

منبع: همشهری

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر