کد خبر: 150912
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۵۸؛

از تعریف و تمجید احمد خمینی از بازرگان تا تشکیل بسیج درختکاری

روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۸ گفتگوی سید احمد خمینی را بعنوان تیتر یک خود برگزیده است. وی درباره مهندس بازرگان گفته است که بازرگان مردی است که امام خمینی گواهی به صداقتش چه قبل از استعفا و چه بعد از آن داده است. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به سخنان بنی صدر در اجتماع مردم در سالروز درگذشت دکتر مصدق در میدان آزادی تهران که در آن گفته است، در این انقلاب آرزوی مصدق تحقق پیدا خواهد کرد. وی همچنین اضافه کرده از نظر سیاسی ما باید همان قدری که مراقبیم این سلطه گران غربی به کشور بازنگردند باید مراقب باشیم که قدرت شمالی[شوروی] میدان را خالی تصور نکند. افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام درباره جمعیت حقوق بشر و حزب سوسیالیست کارگران

از تعریف و تمجید احمد خمینی از بازرگان تا تشکیل بسیج درختکاری

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، چهارشنبه ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۸ گفتگوی سید احمد خمینی را بعنوان تیتر یک خود برگزیده است. وی درباره مهندس بازرگان گفته است که بازرگان مردی است که امام خمینی گواهی به صداقتش چه قبل از استعفا و چه بعد از آن داده است. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به سخنان بنی صدر در اجتماع مردم در سالروز درگذشت دکتر مصدق در میدان آزادی تهران که در آن گفته است، در این انقلاب آرزوی مصدق تحقق پیدا خواهد کرد. وی همچنین اضافه کرده از نظر سیاسی ما باید همان قدری که مراقبیم این سلطه گران غربی به کشور بازنگردند باید مراقب باشیم که قدرت شمالی[شوروی] میدان را خالی تصور نکند. افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام درباره جمعیت حقوق بشر و حزب سوسیالیست کارگران و مورد بررسی قرار گرفتن اسناد سوءاستفاده های مالی شاه مخلوع از سوی کمیسیون تحقیق و با حضور نمایندگان بانک مرکزی ایران از جمله تیترهای مهم دیگر این جریده هستند. اما اعلام برنامه ستاد بسیج ملی برای اولین هفته درختکاری در پس از انقلاب را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که در ادامه متن آن را ملاحظه می فرمایید؛

-5771700009144794444_121

این اطلاعیه دیروز در رابطه با هفته درختکاری از سوی ستاد بسیج ملی انتشار یافت؛

کشاورزی کنید درخت بکارید، بخدا سوگند این کار برای مردم بهترین و مشروعترین کارهاست. امام صادق(ع)

ستاد بسیج ملی ایران با استقبال فراوان از طرح سودمند و سازنده درختکاری که در هفته آینده آغاز میشود و دعوت از تمامی سازمانها و افراد جامعه مراتب زیر را متذکر میشود.

۱- در رژیم گذشته به تقلید از غرب رسم بر این بود که در شهرها بعنوان فضای سبز به چمن کاریهای تجملی و پرهزینه روی می آوردند و اینک با الهام از تعالیم عالیه اسلام و به منظور کمک به امر تولید مصمم هستیم بجای چمن کاری به کشت درختهای میوه دار و سبزیکاری روی بیاوریم.

-5771700009144794443_121

۲- کاشتن درختهای میوه دار متناسب با آب و هوای هر محل و کشت حبوبات و انواع سبزیجات خوردنی، فضای چمن کاری دانشگاه و مدارس، سازمانها و پادگانهای نظامی را به یک فضای سبز و مولد تبدیل خواهد کرد. این برنامه را میتوان حتی در پارکها و حاشیه خیابانها توسعه داد و طبیعی است که شکوفه درختان میوه دار بر زیبایی شهرهایمان خواهد افزود.

۳- هم میهنان عزیز توجه داشته باشند که این حرکت انقلابی نباید به شهرهای بزرگ منحصر شود بلکه بایستی در سراسر کشور اعم از شهر و روستا گسترش تا از هر قطره باران در هر وجب از خاک این مملکت درختی و بوته مفیدی برویانیم تا بتوانیم کویرها و سرزمینهای بی حاصل کشورمان را به کشتزارهای سرسبز و پرحاصل تبدیل کرده و انشاءالله خود را از چنگال وابستگی های اقتصادی برهانیم.

ستاد بسیج ملی ایران از عموم سازمانهای کشوری و لشکری انتظار دارد که در اجرای این طرح، از هیچگونه همکاری با مردم دریغ ننمایند و بدیهی است که گروههای مقاومت ارتش ۲۰ میلیونی در سراسر کشور در این جهاد مقدس پیشگام خواهند بود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر