کد خبر: 151136
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۵۷؛

آغاز فعالیت علنی حزب توده ایران

امام؛ ملت یکپارچه جمهوری اسلامی می خواهد. تیتر یک روزنامه اطلاعات ۱۹ اسفند سال ۱۳۵۷ به این جمله رهبر انقلاب اختصاص دارد که‌ همچنین گفته اند؛ دولت موقت دولت اسلامی شرعی است و من اطمینان کامل به آن دارم. از دیگر سوتیترهای مربوط به سخنان امام می توان به این جملات اشاره کرد؛ توطئه قدغن - خیانت قدغن- رای آزاد. کمونیست ها هم اگر بخواهند برای ملت کار کنند باید به جمهوری اسلامی رای دهند و آنها که میخواهند سر سفره آماده بنشینند به هیچ وجه در این نهضت دخالت نداشتند. عکس یک روزنامه هم به صحنه تیرباران سه زندانی رژیم سابق اشاره دارد که در توضیح عکس آمده است؛ سه جنایتکار رژیم سابق... لحظه ای دیگر طومار زندگی ننگین آنها بسته خواهد شد. از دیگر تیترهای این شماره روزنامه میتوان به ادامه تصفیه در تلویزیون، اجتماع امروز زنان در دادگستری، تغییر مقررات سفر به انگلیس و ضوابط اعزام دانشجو به خارج و شرایط پرداخت وام بی بهره به کارگران بیکار اشاره داشت. روزنامه را ورق زده به صفحه آخر می رویم و به خبری درباره آغاز فعالیت علنی حزب توده و اعلامیه ای که در این مورد صادر کرده اند بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر است.

آغاز فعالیت علنی حزب توده ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امام؛ ملت یکپارچه جمهوری اسلامی می خواهد. تیتر یک روزنامه اطلاعات روز شنبه ۱۹ اسفند سال ۱۳۵۷ به این جمله رهبر انقلاب اختصاص دارد که‌ همچنین گفته اند؛ دولت موقت دولت اسلامی شرعی است و من اطمینان کامل به آن دارم. از دیگر سوتیترهای مربوط به سخنان امام می توان به این جملات اشاره کرد؛ توطئه قدغن - خیانت قدغن- رای آزاد.

کمونیست ها هم اگر بخواهند برای ملت کار کنند باید به جمهوری اسلامی رای دهند و آنها که میخواهند سر سفره آماده بنشینند به هیچ وجه در این نهضت دخالت نداشتند. عکس یک روزنامه هم به صحنه تیرباران سه زندانی رژیم سابق اشاره دارد که در توضیح عکس آمده است؛ سه جنایتکار رژیم سابق... لحظه ای دیگر طومار زندگی ننگین آنها بسته خواهد شد. از دیگر تیترهای این شماره روزنامه میتوان به ادامه تصفیه در تلویزیون، اجتماع امروز زنان در دادگستری، درگذشت همسر آیت الله طالقانی، تغییر مقررات سفر به انگلیس و ضوابط اعزام دانشجو به خارج و شرایط پرداخت وام بی بهره به کارگران بیکار اشاره داشت. روزنامه را ورق زده به صفحه آخر می رویم و به خبری درباره آغاز فعالیت علنی حزب توده و اعلامیه ای که در این مورد صادر کرده اند بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر است.

IMG_20230310_132453_234

کمیته مرکزی حزب توده ایران با صدور اعلامیه ای از سر گرفتن فعالیت علنی این حزب را اعلام کرد. حزب توده در این اعلامیه با اشاره به اقدامات رژیم جنایتکار و دست نشانده امپریالیسم و ارتجاع که حزب توده را منحله اعلام کرده بود، تاکید می کند که تصمیمات رژیم سابق از طرف خلق قهرمان ایران که منشاء هر قدرتی است با خشم و نفرت مطرود گردیده است. در این بیانیه آمده است؛

حزب توده ایران در شرایط ورشکست کامل رژیم دست نشانده امپریالیسم از حق مقدس و لاینفک خویش برای شرکت آزاد، علنی و قانونی در مبارزه بزرگ انقلابی و اجتماعی مردم ایران استفاده می کند.

IMG_20230310_132452_814

در این اعلامیه، حزب توده ضمن ابراز پشتیبانی مجدد از برنامه های حضرت آیت الله خمینی شرط مقدم نیل به هدفهای جنبش انقلابی مردم ایران را اتحاد همه نیروهای شرکت کننده در این جنبش، صرفنظر از تفاوت عقاید سیاسی، مسلکی و فلسفی میداند و از همین جاست که دست دوستی و اتحاد بسوی سایر نیروهای ملی و دموکراتیک و دیگر احزاب، سازمانها، گروهها و شخصیتهای ملی و دموکراتیک و در پیشاپیش آنها حضرت آیت الله خمینی و هواداران ایشان دراز کرده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر