کد خبر: 151195
A

رییس سازمان نوسازی مدارس از افزایش ۱۵۰۰ مدرسه کانکسی خبر داد

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ساماندهی ۱۵۰۰ مدرسه کانکسی در سطح کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رییس سازمان نوسازی مدارس از افزایش ۱۵۰۰  مدرسه کانکسی خبر داد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حمیدرضا خان محمدی در نشستی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان ایلام، افزود: نباید توقع حذف مدارس کانکسی را داشته باشیم با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز مناطق مختلف کشور می توان با استفاده از ظرفیت این نوع مدارس مانع ترک تحصیل دانش آموزان شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برنامه این سازمان در استان ایلام را کمک به بهسازی بافت‌های فرسوده واحدهای آموزشی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن در همین سفر کمک خوبی به سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس استان صورت می گیرد.

رییس سازمان نوسازی مدارس همچنین با حضور در شهرستان‌های جنوبی استان از واحدهای آموزشی این مناطق بازدید به عمل آورد.

خان محمدی در این سفر با حضور در شهرستانهای بدره، دره شهر، آبدانان و دهلران ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی و نیمه تمام آموزش و پرورش در این شهرستان‌ها از نزدیک در جریان نیازهای عمرانی و روند خدمت رسانی قرار گرفت.

وی با حضور در هنرستان فاطمیه شهرستان بدره از این واحد آموزشی بازدید کرد. در ادامه نیازهای عمرانی این شهرستان بررسی و مقرر شد در راستای مولد سازی اماکن بلا استفاده در این شهرستان احصا شود.

شهرستان دره شهر مقصد بعدی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور بود که در این بازدید فرماندار و مدیر آموزش و پرورش نیازهای این شهرستان را با معاون وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه این سفرهدف از بازدید خود از استان ایلام را ارزیابی وضعیت واحدهای آموزشی و نیازهای عمرانی استان بیان کرد و افزود؛ در این سفر که با محوریت بررسی وضعیت مدارس جنوب استان صورت گرفت با توجه به مرزی بودن بعضی از این شهرستان ها و محرومیت منطقه سعی بر این بود که مهمترین مسائل و ضرورتهای عمرانی دستگاه تعلیم و تربیت در این منطقه شناسایی شود و با کار کارشناسی و مطالعه دقیق به رفع نیازهای عمرانی بپردازیم.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه سفر خود با حضور در شهرستان آبدانان به بررسی مهمترین مسائل این شهرستان پرداخت. بازدید از پروژه های نیمه تمام شهرستان و بخش سراب باغ از برنامه های خان محمدی در این شهرستان بود.

پایان بخش سفر یک روزه خان محمدی به استان ایلام حضور و برگزاری نشست مشترک با مسئولان شهرستان دهلران در محل فرمانداری ویژه این شهرستان بود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این جلسه مشکلات و مسائل آموزشی و عمرانی شهرستان دهلران بررسی شد.ضرورت نوسازی سیستم های سرمایشی وگرمایشی شهرستان، سرویس بهداشتی مدارس، سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزی، خانه معلم و نمازخانه‌های مدارس و... از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه ریزی لازم در بازه زمانی مشخص و از محل اعتبارات و کمک‌های خیرین مشکلات مدارس منطقه مرتفع شود.

خان محمدی در پایان سفر یک روزه خود به استان ایلام از ضرورت اضافه شدن ۶۰ کلاس درس به مجموع فضاهای آموزشی استان ایلام به خصوص در شهرستان های جنوب استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی لازم این مهم تا پایان سال ۱۴۰۳ محقق شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: درصدد هستیم تا با تخصیص اعتبار لازم در زمینه تجهیزات سرمایشی و بهسازی واحدهای آموزشی از جمله اختصاص هزینه ایزوگام و آسفالت به مدارس منطقه کمک هایی صورت پذیرد.تیم های فنی سازمان نوسازی مدارس به شهرستانهای استان اعزام می شوند تا پس از اظهار نظر رسمی آنان در خصوص مقاوم سازی و یا تخریب بعضی از واحدهای آموزشی این شهرستانها تصمیم گیری به عمل آید.

گفتی است، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در این سفر از شهرستانهای بدره، دره شهر، آبدانان و دهلران بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان نیازهای عمرانی این چهار شهرستان قرار گرفت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر