کد خبر: 151207
A

نتایج انتخابات اتاق بازرگانی چه بود؟

دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی کشور صبح امروز 20 اسفند 1401 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

نتایج انتخابات اتاق بازرگانی چه بود؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صبح امروز با حضور وزیر صمت در اتاق بازرگانی ایران، رسما فرایند انتخابات دوره دهم اتاق‌های بازرگانی کشور آغاز شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده انتخابات از هشت صبح امروز 20 اسفند تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و اعضای اتاق‌های بازرگانی که پیش از این شرایط حضور در انتخابات برایشان تایید شده، امکان رای دادن خواهند داشت.

در مراسم آغاز رسمی فرایند انتخابات، امروز رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور پیدا کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزاری به‌ موقع انتخابات را مورد توجه قرار داد و آن را سرآغاز تحول در اتاق‌ها و به دنبال آن در اقتصاد ایران دانست و گفت: در کنار هم می‌توانیم اعتلای اقتصادی کشور را دنبال کنیم. آمارهای کلان بیانگر حرکت‌های خوب و امیدوارکننده است. در حوزه‌های صنعت و معدن شاهد رشد هستیم و شرایط رشد صادراتی نیز قابل توجه بوده است. در این بین واردات نیز در خدمت صادرات قرار گرفته و شاهد رشد واردات در حوزه‌های سرمایه‌ای و واسطه‌ای به جای حوزه مصرف، هستیم.

فاطمی امین افزود: حاکمیت تنها قاعده‌گذار، مسئول ایجاد زیرساخت‌ها و در نهایت نظارت است، پس ایجاد اتاقی قوی به نفع کشور است.

در کنار او، غلامحسین شافعی – رئیس اتاق بازرگانی – نیز در صحبت‌هایی به اهمیت انتخابات اتاق‌های بازرگانی پرداخت. او از طریق ارتباط اینترنتی با تهران، اظهار کرد: اقتصاد امروز کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و از طرفی دولت‌ها بدون حضور بخش خصوصی قوی قادر به رفع این مشکلات نیستند، پس تعالی اتاق ایران مورد تایید همگان است تا بتواند با تمرکز بر منافع ملی، مشاوری منصف و مشوق در کنار قوای سه‌گانه باشد و آینده اقتصاد را به سمت شرایط بهتر سوق دهد.

رئیس اتاق ایران، دولت و بخش خصوصی را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: یک دولت قوی در کنار بخش خصوصی قوی می‌تواند آینده روشنی برای اقتصاد رقم بزند. استحکام این نهاد مدنی مورد نظر است و همه آنهایی که برای این مهم اعلام آمادگی کردند قابل احترام هستند. این بلوغ بین فعالان اقتصادی ایجاد شده تا انتخاب کنند و خوب انتخاب کنند.

همچنین در این مراسم، حسین میرمحمدصادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات، گزارشی از روند ثبت‌نام کاندیدا و رسیدگی به اسناد و مدارک آنها به منظور احزار صلاحیت، ارائه داد.

بر اساس اظهارات او برای اولین بار در این دوره، شرایط خاصی در آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان تعیین شده بود که البته شامل برخی ابهامات نیز بود. از طرفی طبق این آیین‌نامه افراد باید حجم انبوهی از اسناد و مدارک را نیز در اختیار دبیرخانه انجمن نظارت قرار می‌دادند.

او استقبال برای مشارکت در این دوره از انتخابات را بسیار خوبی ارزیابی کرد و افزود: انجمن در راستای رفع ابهامات، انتشار آگهی‌های لازم درباره فرآیند رسیدگی‌ها و احراز صلاحیت‌ها در روزنامه، پاسخ به سئوالاتی که از سوی هیات‌های نظارت در اتاق‌های سراسر کشور مطرح بود، رسیدگی به پرونده‌ها و اسناد ارسال شده، حرکت کرد و ۵۰ ناظر را برای حضور در محل برگزاری انتخابات آموزش داد و آنها امروز در مراکز رای‌گیری کشور حضور دارند.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر