کد خبر: 151304
A

نماینده مجلس: شورای نظارتی تشخیص مصلحت نظام، موازی‌کاری با شورای نگهبان است

دلخوش نماینده صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی 10 طرح و لایحه با این رویه در مجمع تشخیص مصلحت نظام روی زمین مانده است چرا که به دلیل رد شدن آنها در شورای نظارتی این مجمع، شورای نگهبان خود را صالح رسیدگی به آنها نمی‌داند

نماینده مجلس: شورای نظارتی تشخیص مصلحت نظام، موازی‌کاری با شورای نگهبان است

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام یک شورای نظارتی ایجاد شده است که قبل از ورود شورای نگهبان به طرح‌ها و لوایح رسیدگی می‌کند.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس ادامه داد: هم اکنون در این شورا ابهاماتی را نسبت به برخی موارد مربوط به قانون بودجه وارد دانسته‌ یا رد شده است که در این صورت شورای نگهبان برای رسیدگی به آنها ورود پیدا نکرده و خود را صالح رسیدگی به آن بندها نمی‌داند بنابراین خود به خود این موارد روی زمین می‌ماند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی 10 طرح و لایحه با این رویه در مجمع تشخیص مصلحت نظام روی زمین مانده است چرا که به دلیل رد شدن آنها در شورای نظارتی این مجمع، شورای نگهبان خود را صالح رسیدگی به آنها نمی‌داند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در مجلس تأکید کرد: از رهبر معظم انقلاب و رئیس مجلس استدعا دارم تا این مشکل را حل کنند تا گرفتار نشویم و رویه به این صورت نباشد که شورای نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوتر از شورای نگهبان به اظهارنظر درباره طرح‌ها و لوایح بپردازد.

او تشکیل شورای نظارتی در تشخیص مصلحت نظام به منظور بررسی طرح‌ها و لوایح را موازی‌کاری با رویه شورای نگهبان دانست که باعث روی زمین ماندن بندهایی از قانون بودجه نیز شده است و از رهبر معظم انقلاب خواست تا برای رفع این مشکل ورود پیدا کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر