کد خبر: 151437
A

سخنگوی دولت: آن‌هایی که شعار زن، زندگی، آزادی دادند در مدارس دخترانه التهاب آفرینی کردند

بهادری جهرمی درباره پیگیری مسمومیت دانش‌آموزان گفت: شاهد بودیم کسانی که شعار زندگی، آزادی و زن سر می‌دادند، عملا سعی کردند که در مدارس دخترانه که جمهوری اسلامی رکورددار توسعه آموزش در حوزه بانوان در ۴۴ سال اخیر بوده است، تنش‌آفرینی و التهاب‌آفرینی کنند که این سعی‌شان نیز به نتیجه نرسید.

سخنگوی دولت: آن‌هایی که شعار زن، زندگی، آزادی دادند در مدارس دخترانه التهاب آفرینی کردند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در نشست خبری خود با اشاره به سالروز حمله شیمیایی حلبچه گفت: تسلیحات در اختیار دیکتاتورهایی منطقه قرار می‌گرفت اما مردم ایران جوانمردانه مقاومت کردند و هرکس با مردم ایران مقابله کند، نتیجه‌اش سرنوشت دیکتاتورهایی منطقه خواهد بود. 

سخنگوی د‌ولت افزود: رشد اقتصادی در فصل پاییز ۵/۳ درصد بود که بعداز سال‌ها مثبت شد. صدور مجوزهای کسب و کار صادر شد. ۵۰۰ هزار مجوز کسب و کار برای ۲۷۰ هزار نفر صادر شد.

وی ادامه داد: بعد از ۱۲ سال مبلغ یارانه‌ها به ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان رسید. طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال اجرایی شد.

بهادری جهرمی افزود: بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی در یک سال گذشته اضافه شد. در حوزه بیماری سرطان پزشکان به ژن درمانی دست پیدا کردند.

وی ادامه داد: ۳ دهک پایین‌تر جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و نزدیک به ۶ میلیون تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. قانون جامع پرستاری بعداز ۱۴ سال تعیین تکلیف شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: نفت‌کش آفروماکس ساخت و تکمیل شد و به ونزوئلا تحویل داده شد‌.

وی خاطرنشان کرد: روابط با کشور عربستان بعد از ۷ سال احیا شد.

بهادری جهرمی درخصوص احیای روابط ایران و عربستان بیان کرد: ما قبلا در سیاست خارجی یکسری خطا داشتیم که باید تصحیح می‌شد. سیاست دولت احیای روابط منطقه‌ای است و احیای دیپلماسی منطقه‌ای بسیار کمک‌کننده است. آسیایی‌ها باید اختیار منطقه را در دست بگیرند.

وی درباره وضعیت ایران با اینستکس گفت: اینستکس یک شرکت کاغذی و دورهمی بود که اروپایی‌ها به بهانه خروج آمریکا از برجام تشکیل دادند و امروز باید پاسخگو باشند . آنان می‌خواستند به دوره‌ای بازگردند که پول اختراع نشده است و مبادله کالا به کالا را مطرح می‌کردند. جهانیان از این تجربه درس بگیرند. 

سخنگوی دولت درباره پیگیری مسمومیت دانش‌آموزان از سوی قوه مجریه گفت: شاهد بودیم کسانی که شعار زندگی، آزادی و زن سر می‌دادند، عملا سعی کردند که در مدارس دخترانه که جمهوری اسلامی رکورددار توسعه آموزش در حوزه بانوان در ۴۴ سال اخیر بوده است، تنش‌آفرینی و التهاب‌آفرینی کنند که این سعی‌شان نیز به نتیجه نرسید و امروز شاهد ثبات و آرامش نسبی در مدارس هستیم.

وی افزود: کمیته‌ای که فعال شده است، به صورت مستمر اطلاع‌رسانی می‌‌کند و اطلاع‌رسانی به خود کمیته واگذار شده، وزارت اطلاعات و وزارت کشور اطلاعیه‌هایی را منتشر می‌کنند. رسانه‌ها نیز سوالات در این زمینه را از آن کمیته جویا شوند. این اقداماتی که سبوعانه بود نشان‌دهنده ماهیت اشخاصی بود که ادعای حمایت از حقوق بانوان را دارند. کسانی که مدعی رشد بانوان هستند، بیانیه برای تعطیلی آموزش دادند و مطالبه کردند که در حوزه آموزش بانوان تعطیلی اجباری صورت گیرد. حتما بانوان کشور ما در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی همچنان مسیر رشد خود را طی خواهند کرد.

منبع: انتخاب 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر