کد خبر: 152039
A
استاد حوزه علمیه:

بی حجابی در ادارات، فرودگاه‌ها، خیابان‌ها و اماکن عمومی به راحتی رواج پیدا کرده / افراد خیلی راحت به خود جرات و اجازه می دهند حجاب را بردارند

ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و کارشناس مذهبی صدا و سیما گفت: افرادی خیلی راحت به خود جرات و اجازه می دهند حجاب خود را بردارند که این اقدام با تمام قوانین شرعی و ملی مغایرت دارد و عده‌ای هم با این مسئله به راحتی کنار و دستگاه‌ها هم کوتاه آمده‌اند.

بی حجابی در ادارات، فرودگاه‌ها، خیابان‌ها و اماکن عمومی به راحتی رواج پیدا کرده / افراد خیلی راحت به خود جرات و اجازه می دهند حجاب را بردارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در چهارمین روز ماه مبارک رمضان طی سخنانی در تفسیر سوره روم در شبستان امام خمینی(ره) گفت: بین مورخین اختلاف است که رومیان در چه زمانی بر ایرانیان پیروز شده اند که عده ای آن را در زمان جنگ بدر و عده ای آن را در زمان جنگ خندق می دانند اما آنچه که مسلم است پیروزی های رومیان در چندین مرحله بوده که در نتیجه خسرو پرویز کشته شده و فرزندش جانشین وی شده است.

وی افزود: آیات ابتدایی سوره روم در خصوص همین جنگ ها و پیروزی رومیان بر ایرانیان است که وعده خداوند در این خصوص محقق شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آیه هفتم این سوره از بحث قبلی جدا می شود و به مسئله ظواهر دنیا و غفلت از مسائل آخرت اشاره نموده است، یکی از ویژگی های برخی از انسان‌ها ظاهربین بودن و غفلت از باطن مسائل است.

وی اظهار داشت: ظاهر انفاق و خمس از دست رفتن مال و کاهش مال انسان است اما باطن این انفاق افزایش رزق و روزی انسان است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: ظاهر ربا و رشوه افزایش اموال انسان است اما باطن ربا بر اساس آیات قرآن نابودی است.

وی در ادامه گفت: جهاد و شهادت در ظاهر مرگ و از دست دادن عزیزان است اما باطن شهادت حیات طیبه و ابدی و زندگی جاودانه است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: تفاوت ظاهر بینی و باطن بینی، تفاوت سطحی نگری و عمیق نگری در جامعه و طول زندگی انسان بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: افرادی خیلی راحت به خود جرات و اجازه می دهند حجاب خود را بردارند که این اقدام با تمام قوانین شرعی و ملی مغایرت دارد و عده‌ای هم با این مسئله به راحتی کنار و دستگاه‌ها هم کوتاه آمده‌اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ استاد حوزه علمیه به انتقاد از دستگاه های دولتی پرداخت و خواستار برخورد با بی حجابی در ادارات و خیابان ها شد و گفت: ضعف کار فرهنگی دستگاه‌ها باعث شده است حتی در ادارات، فرودگاه‌ها، خیابان‌ها و اماکن عمومی به راحتی بی‌حجابی رواج پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه افزود: عده ای با سطحی نگری، حجاب را محدودیت، جهاد را مرگ، ربا را افزایش مال و انفاق و خمس را کاهش مال می دانند در حالی که کاملا بر عکس است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: غفلت از مسائل دینی بدتر از جهالت است چرا که انسان غافل خود را به خواب زده و قصد هوشیاری و بیدار شدن را ندارد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: قرآن کتاب ارائه راهکار و کتاب نسخه های شفا بخش است و اگر در آیه هفت می فرماید ظاهر بینی و سطحی نگری خطرناک است در آیات هشتم و نهم راهکار داده است.

وی افزود: برای رفع غفلت، داشتن تفکر در خصوص مخلوقات عالم هستی از جمله راهکارهای مرتفع نمودن غفلت است چرا که خلقت عالم هستی تماما بر اساس اهداف و حقانیت است و تمامی این ها فانی بوده و همگی خداوند را ملاقات خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: انسان‌هایی که در طول تاریخ با تفکر از گمراهی نجات پیدا کرده‌اند بسیار زیاد هستند و طبق روایت بیشترین بندگانی که در قیامت در امان خواهند بود کسانی هستند که در دنیا بیشتر درحال تفکر بوده‌اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: طبق روایت تمام خیرها در سه چیز نگاه، سکوت و سخن گفتن جمع شده است به شرط اینکه نگاه‌ها حاوی عبرت باشد نه معصیت، سکوت به همراه تفکر باشد و کلام انسان به هنگام سخن گفتن به همراه ذکر الهی باشد.

وی در پایان گفت: دومین راهکار مقابله با غفلت و غفلت زدایی، تدبر در تاریخ و سفر به سرزمین‌های مختلف و بررسی سرگذشت اقوام و قدرت‌های گذشته است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر