کد خبر: 15455
A
رئوفیان فعال سیاس اصول گرا در گفتگو با دیده‌بان ایران

بذرپاش در قواره ریاست جمهوری نیست/ بعید می‌دانم بقایی تایید صلاحیت شود/ جبهه مردمی نیروهای انقلاب جامعیت لازم برای تجمیع همه طیف های اصولگرا را ندارد

در تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب به سازو کارهای وحدت توجه کافی نشده است/ مدل پیشنهادی جمنا تامین کننده وحدت اصول گرایان نیست/ برخی از این افرادی که اسم شان سر زبان‌ها افتاده یا خودشان مطرح کردند این‌ها در حد و قواره ریاست جمهوری نیستند

بذرپاش در قواره ریاست جمهوری نیست/ بعید می‌دانم بقایی تایید صلاحیت شود/ جبهه مردمی نیروهای انقلاب جامعیت لازم برای تجمیع همه طیف های اصولگرا را ندارد

دیده بان ایران: اصلاح طلبان و اصول گرایان در انتخابات سال آینده چه رویکردی خواهند داشت؟! سودای قدرت  این دو جناح سیاسی  در نهایت چه آرایشی به نیروهای حاضر در صحنه می دهد. آیا هر کدام از دو جناح مطرح کشور به کاندیدایی واحد می رسند یا خیر؟! ظاهر امر چنین نشان می دهد که وضعیت سیاسی و راهبردهای انتخاباتی هر دو جناح چندان مشخص نیست. در این میان اصول گرایان با تعدد نامزدها روبرو هستند. ظاهرا تشکیل جمنا یا همان "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" نتوانست چتر واحدی بر سر اصول گرایان ایجاد کند.  ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصول گرا در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در تشریح وضعیت جبهه اصول گرا پرداخته است.

مهم ترین محورهای مصاحبه "دیده بان ایران" با رئوفیان فعال سیاسی اصول گرا در ذیل آمده است:  

*در تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب به سازو کارهای وحدت توجه کافی نشده  است

*مدل پیشنهادی جمنا تامین کننده وحدت اصول گرایان نیست

*جبهه مردمی نیروهای انقلاب جامعیت لازم برای تجمیع همه طیف های اصولگرا را ندارد

*بعید به نظر می‌رسد که  اصول گرایان بر روی یک نفر اجماع کنند

*بذرپاش در قواره ریاست جمهوری نیست

*برخی از این افرادی که اسم شان سر زبان‌ها افتاده یا خودشان مطرح کردند این‌ها در حد و قواره ریاست جمهوری نیستند

*بعید می‌دانم بقایی تایید صلاحیت شود

مشروح گفت و گوی پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران با ابوالقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصول گرا و دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در ذیل آمده است:

ابوالقاسم رئوفیان  فعال سیاسی اصول گرا و دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین  با انتقاد از برنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: وحدت میان نیروهای سیاسی ساز و کار و الزاماتی را می‌طلبد که به عقیده من در تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب به سازو کارهای وحدت توجه کافی نشده  است.به محض اعلام مدل پیشنهادی مشخص بود که این مدل تامین کننده نیازها یا در راستای تحقق اهداف برنامه ریزان نیست.

 

رئوفیان با بیان اینکه به "جمنا" هم ایراد شکلی وارد است و هم در روش‌ها و نحوه فراخوانی و سیاست‌های اعلامی دچار اشکال است تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب جامعیت لازم برای تجمیع همه طیف های اصولگرا را ندارد.

 

این فعال سیاسی اصولگرابه مشکلات جبهه مردمی نیروهای انقلاب  اشاره کرد و گفت: پدید نیامدن وحدت در میان گروه های سیاسی ناشی از مدیریت  نادرست و مدلی است که می توان آن را  فاقد جامعیت  دانست.

 

وی  افزود: طبیعی است که این مدل نتیجه بخش نخواهد بود و امروز می بینیم که برخی طیف ها برخلاف مدل پیشنهاد شده نامزدهایی را معرفی می‌کنند.

 

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه برخی افراد اخیرأ عنوان کردند که اگر جمنا روی ما اجماع کند اعلام کاندیداتوری خواهیم کرد، گفت: بعید به نظر می‌رسد که  اصول گرایان بر روی یک نفر اجماع مطلق کنندو همه طیف های اصولگرا بخواهند از او حمایت کنند.

 

رئوفیان با تاکید بر اینکه "جمنا" سرچند راهی قرارگرفته است خاطر نشان کرد:  جبهه مردمی نیروهای انقلاب هنوز نتوانسته  است زمینه وحدت مورد نظر طیف ها و تمامی احزاب سیاسی را فراهم

 

 وی  افزود: اصول گرایان باید سناریوهای مختلفی را برای شرایط مختلف مدنظر  قرار می دادند و بر روی  اجماع صد  درصدی تاکید نمی‌کردند.

 

ابوالقاسم رئوفیان در پاسخ به  این سوال دیده بان ایران که احتمال حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب از کاندیداتوری بذرپاش در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد گفت: بیشتر طرح این موضوع برای تست جبهه مردمی نیروهای انقلاب و مطرح کردن بذرپاش بوده است.  برخی از این افرادی که اسم شان سر زبان‌ها افتاده یا خودشان مطرح کردند این‌ها در حد و قواره ریاست جمهوری نیستند و این قبا به قامت این افراد دوخته نشده است.

 

رئوفیان تصریح کرد: احمدی نژاد آمد و برخی‌ها هم احساس کردند که باید این اعتماد به نفس را داشته باشند و خودشان را مطرح کنند.

 

دبیر کل حزب ایران زمین با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های رئیس جمهور اجرای قانون اساسی به ویژه اصل 121 است گفت: ریاست جمهوری یعنی رئیس قوه اجرایی کشور یعنی کسی که تمام مردم ایران را باید نمایندگی کند و اداره امور کشور کار دشواری است.

 

این فعال سیاسی  در ادامه  خاطر نشان کرد: اینکه جبهه مردی نیروهای انقلاب بخواهد از افرادی که چنین قابلیتی ندارند حمایت کند؛ بعید است.

 

ابوالقاسم رئوفیان در پاسخ به این که آیا شورای نگهبان بقایی را تایید صلاحیت خواهد کرد افزود: باید شورای نگهبان در این خصوص نظر دهد و شواری نگهبان باید بر اساس وظایفی که دارد و نگاهی که باید به موضوع مهم ریاست جمهوری داشته باشد بررسی و اعلام نظر بکنند و من بعید می‌دانم که تایید صلاحیت شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر