کد خبر: 15800
A
بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران در گفت و گو با "دیده بان ایران" :

حوادث 88 کار یک گروه خاصی نبودهمه گروه های اصولگرا و اصلاح طلب به نحوی در آن نقش داشتند

بیادی فعال سیاسی اصول گرا: حوادث 88 اما کار یک گروه خاصی نبود و همه گروه های اصولگرا و اصلاح طلب به نحوی در آن نقش داشتند.

حوادث 88 کار یک گروه خاصی نبودهمه گروه های اصولگرا و اصلاح طلب به نحوی در آن نقش داشتند

دیده بان ایران - محمود اکبری کیا: در کشور ایران بر اساس اصل ششم قانون اساسی« امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها، یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون تعیین می گردد. »
با توجه به این اصل، در یران، اداره حکومت و قانون گذاری در چار چوب اصول قانون اساسی با اداره و نظر ملت تعیین می گردد و برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم می باشد.
انتخابات گزینش بهترین هاست، بر اساس ضوابط مشخص شده در قانون اساسی مردم با حضور خود در صحنه انتخابات، رئیس جمهور انتخاب می کنند و به این ترتیب حق و سهم خود را در اداره کشور به یک فرد که او را از هر جهت مناسب و همسو با خواسته های خود تشخیص دادند، تفویض می نمایند. با نزدیک شدن به انتخابات مجموعه ای از ائتلاف ها تشکیل می شود و هر یک از گروه های سیاسی تلاش می کند تا قدرت خود را به رخ دیگری بکشد. دیده بان ایران با حسن بیادی فعال سیاسی اصول گرا درباره انتخابات و ائتلاف های سیاسی در آستانه انتخابات گفت و گویی انجام داده که مشروح آن در ذیل آمده است: 

 

حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در پاسخ به این سوال که  آرایش سیاسی گروه ها و احزاب اصلاح طلب و اصول گرا را در آستانه انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورای شهر چگونه ارزیابی می کنید گفت:    اصولأ شرایط انتخابات برای همه جریان های سیاسی یکسان است آسیب جدی که گروه های سیاسی دارند و به افکارشان نفوذ کرده است؛ نادیده گرفتن حقوق مردم و توجه بیشتر به حقوق جناحی و شخصی می‌باشد.

وی ادامه داد: گروه‌های سیاسی با سوء استفاده از صداقت مردم آرایی را کسب می‌کنند اما هیچ موقع پاسخگو نبوده و نخواهند بود.

وی تصریح کرد: تنها چیزی که نمی‌بینند رعایت حقوق مردم و پاسخگویی به معضلات و مشکلات مردم است.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: ما یک معضلی داریم که هیچ کدام از این گروه ها به دنبال اصلاح ساختار معیوب اجرایی کشور نیستند، طبیعی هم است چون از این عدم صحیح بودن ساختار سود می‌ برند .

به گزارش دیده بان ایران، بیادی با تاکید بر اینکه وحدت اصولأ ممدوح و نادیده گرفتن حقوق شهروندی و مردم مذموم است گفت: گروهی که متصل به باندهاى ثروت و قدرت هستند از ترس به خطر افتادن منافعشان کاری می‌کنند که حقوق مردم، رهبری و نظام زیر سئوال می‌رود.

وی تصریح کرد: حوادث 88 هم این‌چنین بود اما کار یک گروه خاصی نبود و همه گروه های اصولگرا و اصلاح طلب به نحوی در آن نقش داشتند.

او با بیان اینکه همه مدیریت‌های اصلاح طلب و اصولگرا با "به به" میاید و با "اَه ، اَه" ‌کنار گذاشته میشوند گفت: متاسفانه امروزه مشارکت مردم واقعی نیست و بیشتر متکی به احساسات است و نتیجه ای را که به وجود می‌آورد هرج و مرج اجتماعى و سیاسى با مدیریت جزیره ای است در حالی که اکثر کشورهاى توسعه یافته با مدیریت یکپارچه اداره می‌شوند به همین دلیل توانسته اند ساختار عدالت اجتماعى و حقوق شهروندى را مستقر نموده اند.

این فعال سیاسی اصولگرا به "جمنا" اشاره کرد و افزود: وحدت خوب است به شرط اینکه با یک ساختار سازمانى و تفکر حزبى همراه باشد و  از سوی دیگر  گروه ها باید  جایگاهى پاسخگو به واسطه  مسئولیت‌هاى در اختیارشان داشته باشند به تعبیری درست تر باید پاسخگوى جامعه و مردم باشند. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر