کد خبر: 15848
A

هشدار وزیر سابق اطلاعات/ دشمن سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در حوزه‌های علمیه کرده است!

وزیر سابق اطلاعات گفت: روحانیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای در مواقع حساس داشته است و دشمن برای تضعیف جایگاه روحانیت در پروژه نفوذ سرمایه‌گذاری می‌کند.

هشدار وزیر سابق اطلاعات/ دشمن سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در حوزه‌های علمیه کرده است!

به گزارش پایگاه  خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ و تجلیل از روحانیون ایثارگر استان اردبیل اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی روحانیت در مقابله با همه تهدیدها٬ پیش‌قدم بوده و این پیش‌قدمی در همه عرصه‌ها به ویژه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: حضور روحانیت در عرصه‌های حساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به روایت آمار  و ارقام قابل رویت است که در دوران دفاع مقدس شهدا و جانبازان متعلق به قشر روحانیت نسبت به جمعیت خود از بالاترین تعداد برخوردار بود که حضور روحانیان در جنگ هشت ساله نیز بسیار پرشمار و پررنگ بود.

وزیر سابق اطلاعات افزود: اگر روحانیت نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته طراحیهای بسیار پیچیده‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران داشتند که در این طراحی‌ها تضعیف جایگاه روحانیت و نفوذ در حوزه‌های علمیه به خوبی قابل مشاهده است.

مصلحی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگاههای امنیتی کشورهای مخالف این نظام امروز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند در مقابله با انقلاب به نتیجه برسند باید پروژه نفوذ را با محوریت سرمایه‌گذاری بر روی جایگاه روحانیت انجام دهند که بعد از این موضوع قطعا برنامه‌های خود را برای جاسوسی‌ها و انجام توطئه‌ها در این قشر انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: بعد از فتنه 88 دستگاه جاسوسی آمریکا تحلیلی در رابطه با علل شکست مخالفان این نظام در این فتنه در اختیار کارشناسان سیاسی خود قرار داد که به دو نکته قابل توجه به صورت روشن و حساب شده اشاره شده است که نکته نخست عدم حضور قشر متوسط به پایین در تظاهرات و آشوبهای خیابانی بود.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: دومین مورد که دستگاههای جاسوسی آمریکا به آن اذعان داشت این بود که پروژه نفوذ را ابتدا در دانشگاههای ایران برنامه‌ریزی کردیم که این موضوع یک اشتباه راهبردی بوده چرا که باید پروژه نفوذ را به حوزه‌های علمیه و با محوریت و حوزه روحانیت انجام می‌دادیم که این موضوع واقعیت دارد و حتی حرکاتی در رابطه با این نفوذ انجام دادند.

مصلحی افرود: حدود دو سال پیش حرکتی در حوزه‌های علمیه کشور به پا افتاد که برخی اعلام کردند می‌خواهیم حوزه سنتی داشته باشیم و این حوزه سنتی هیچ ارتباط و کاری با کار و سیاست نداشته باشد ولی به طور ناگهانی این مجموعه با ضد انقلاب همراه شد و در راستای برنامه‌های آنان حرکت کرد.

وی گفت: دشمن امروز به طور ویژه سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای در حوزه‌های علمیه کشور و نیز تضعیف جایگاه ویژه روحانیت دارد و همانطور که مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند این پروژه تا حدی جلو رفته که در بیت یکی از مراجع تقلید افسر انگلیسی مورد اعتماد می‌‌شود که خود این موضوع نیاز به نگاه و دقت بسیار ویژه‌ای دارد تا بتوانیم عمق نفوذ دشمن برای تضعیف حوزه‌های علمیه تا چه حدی است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر