کد خبر: 15858
A

ترامپ قانون بیمه درمانی اوباما را برای بازبینی به کنگره می برد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است سه شنبه شب در جریان سخنرانی در کنگره این کشور، قانون بیمه درمانی رایگان ( اوباماکر) را مورد بازبینی قرار داده و جزئیات مربوط به طرح جدید درمانی خود را شرح دهد.

ترامپ قانون بیمه درمانی اوباما را برای بازبینی به کنگره می برد

دیده بان ایران - جمهوری خواهان در زمان حاضر کنترل کاخ سفید و کنگره را برعهده دارند و در زمینه عملی کردن وعهده های شان در مورد لغو یا جایگزین کردن قانون اوباماکر تحت فشارند، هرچند هنوز راه آسانی برای انجام این کار نیافته اند. 
قانون اوباماکر در ایالت های بسیاری در آمریکا حتی در ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان، از محبوبت زیادی برخوردار است.
این قانون به میلیون ها نفر از آمریکایی هایی که قبلا بیمه نشده بودند، امکان داد از پوشش قابل استطاعت بیمه ای برخوردار شوند، اگرچه افزایش حق بیمه برخی را در آمریکا خشمگین کرد.
ترامپ به محض ورود به کاخ سفید در نخستین فرمان اجرایی خود، دستور اجرایی تسهیل موانع لغو قانون بیمه همگانی اوباما موسوم به اوباما کر را صادر کرده بود.
ترامپ قرار است در میان موضوعات مختلفی که سه شنبه در جلسه کنگره مطرح می کند، به مساله مراقبت های بهداشتی نیز بپردازد.
وی در جلسه شام انجمن فرمانداران ملی آمریکا بر وعده خود برای لغو یا جایگزین کردن قانون اوباماکر تاکید کرد.
جمهوری خواهان هنوز به پیشنهاد واحدی برای لغو یا جایگزین کردن قانون اوباماکر دست نیافته اند.
برخی میانه روها در آمریکا خواستار بازبینی این قانون و نه لغو آن هستند، در حالی که محافظه کاران این کشور لغو کامل آن را مطالبه می کنند.
لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه مشهور به اوباماکر از قوانین فدرال این کشور است که از سوی صد و یازدهمین کنگره آمریکا تصویب شد و 23 مارس 2010 به امضای باراک اوباما رئیس جمهوری وقت این کشور رسید.
به موجب این قانون، طرف های بیمه کننده موظف هستند همه متقاضیان و فهرستی مشخص از شرایط را بپذیرند و بی توجه به شرایط از پیش موجود یا جنسیت، نرخ های مشابهی را مطالبه کنند.

 

منبع: رویترز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر