کد خبر: 15862
A
پارسایی در مراسم گرامیداشت انتخابات ۷ اسفند؛

نحوه انتخاب؛ جایگاه مهم جریان اصلاحات را نشان داد

سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: شکل گیری مجلس دهم جایگزینی خرد جمعی به جای خرد فردی بود و نحوه انتخاب جایگاه مهم جریان اصلاحات در جامعه را نشان داد.

نحوه انتخاب؛ جایگاه مهم جریان اصلاحات را نشان داد

دیده بان ایران - بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس در سخنانی که به مناسبت ۷ اسفند، برگزاری انتخابات مجلس برگزار شده بود گفت: مجلس دهم با همه فراز و نشیب‌هایی که پیش‌رو داشت شکل گرفت اما نحوه شکل گیری مجلس دهم با مجالس دیگر تفاوت فاحشی داشت، آن هم جایگزینی خرد جمعی به جای خرد فردی بود.

وی افزود: به هر حال این حرکت واقعا یک حرکت با خرد جمعی،‌ منسجم و تشکیلاتی بود که حاوی چند پیغام است. نخست اینکه تغییر در مجلس دهم نسبت به مجلس نهم ۸۰ درصد رخ داد و دیگری هم تغییر در نحوه انتخاب بود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: این انتخاب جایگاه مهم جریان اصلاحات در جامعه را نشان داد. به ویژه جایگاه ویژه بزرگان اصلاحات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی،‌ سید محمد خاتمی و سایر بزرگان.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد فراکسیون امید اظهار کرد: فراکسیون امید در بدو تاسیس توانست فراکسیون را به طور کامل منسجم کند که حضور دکتر عارف هم تاثیرگذار بود و در حال حاضر هم حضور و منش ایشان باعث شده که این انسجام در فراکسیون وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بعد از شروع مجلس دهم اکثر کسانی که منتخب لیست امید بودند از افرادی بودند که برای اولین بار بود که به مجلس راه می یافتند لذا تجربه خاص دیگران را نداشتند. با این احوال توانستیم در دخالت‌هایی که علاوه بر جو حاکم در مجلس و خارج از مجلس وجود داشت در هیئت رئیسه مجلس ۵ نفر از اعضای فراکسیون امید را داشته باشیم. در کمیسیون‌های مجلس نیز ۳۳ نفر عضو هیئت رئیس کمیسیون‌ها شدند و در مجامع نیز ۵۵ نفر از فراکسیون امید بودند.

پارسایی ادامه داد: تشکیل جلسه و رایزنی برای انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شهر و روستا نیز انجام شد و از ۵ نفر از فراکسیون امید با رایزنی‌هایی که وجود داشت ۳ نفر انتخاب شدند. 

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: ۲ نفر از فراکسیون امید انتخاب شدند زیرا این کمیسیون برای پیشبرد اهداف سیاسی اثرگذار است. به هر حال در ادامه فعالیت‌ها نیز از ۳ وزیری که برای رای اعتماد به مجلس معرفی شده بودند توانستند رای اعتماد بگیرند.

وی در پایان با اشاره به مسئله استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: فراکسیون امید اولین فراکسیونی بود که موضع گیری کرد و آن هم در راستای دفاع از منافع ملی انجام شد.

پارسایی در پایان اظهار کرد: در مجموع ۳۹ جلسه هیئت رئیسه فراکسیون،‌ ۱۶ جلسه شورای مرکزی و ۱۴ جلسه مجمع عمومی برگزار شد.

 

 

منیع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر