کد خبر: 15970
A

جلوگیری از خروج 8 میلیون دلار ارز با تولید واکسن تب‌مالت در کشور

رئیس بخش تحقیق و تولید واکسن‌های بروسلوز موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به تولید 12 میلیون دز واکسن بروسلوز گوسفندی در این موسسه گفت: این درحالی است که با توجه به نیاز زمان، تنها 11 میلیون دز از این واکسن در 4 ماهه نخست سال به سازمان دامپزشکی کشور تحویل داده شد.

جلوگیری از خروج 8 میلیون دلار ارز با تولید واکسن تب‌مالت در کشور

دیده بان ایران - دکتر رامین باقری‌نژاد با تاکید بر اینکه  کل تعهدات این موسسه به سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری اجرایی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل واکسیناسیون بروسلوز (تب مالت) در نیمه نخست سال است، 11 میلیون دز از این واکسن در 4 ماهه نخست سال تولید شد.

دکتر باقری نژاد با اشاره به اینکه این میزان تولید نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با بیش از 35 درصد افزایش مواجه شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری یک میلیون و 100 هزار دز واکسن بروسلوز گاوی 20 دزی در این موسسه تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته واکسن بروسلوز گاوی دز کامل را به صورت ویال‌های 5 دزی به سبد فرآورده‌های تولیدی این بخش اضافه کردیم، افزود: این امر مطابق با درخواست سازمان دامپزشکی بود و در همین راستا در سال گذشته 150 هزار دز از این واکسن برای نخستین بار در کشور تولید و به سازمان دامپزشکی کشور تحویل داده شد.

رئیس بخش تحقیق و تولید واکسن‌های بروسلوز موسسه رازی از افزایش 2 برابری این فرآورده در سال 95 خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 300 هزار دز از این فرآورده توسط موسسه رازی تولید شده است.

وی گفت : موسسه رازی با این میزان تولید در سال جاری از خروج 8 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.

دکتر باقری‌نژاد با بیان اینکه بخش بروسلوز موسسه رازی تنها تولیدکننده واکسن‌ها و آنتی‌ژن‌های مصرف دامپزشکی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: قدمت تولید این فرآورده‌ها توسط موسسه رازی به بیش از 6 دهه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این فرآورده نقش بسیار مهمی در کنترل و مبارزه با این بیماری در جمعیت دامی کشور داشته است، افزود: از آنجا که بیماری بروسلوز در دام‌ها به عنوان بیماری مشترک با انسان مطرح است و بیماری قابل انتقال از دام به انسان محسوب می‌شود، فرآورده‌های این بخش موسسه رازی اهمیت بالایی در جلوگیری از بیماری بروسلوز یا تب مالت در انسان دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، رئیس بخش تحقیق و تولید واکسن‌های بروسلوز موسسه رازی با اشاره به اینکه این بخش تولیدکننده واکسن‌ها و آنتی‌ژن‌های مصرف دامپزشکی است، واکسن‌های بروسلوز گوسفندی و بروسلوز گاوی و نیز آنتی‌ژن‌های رایت، رزبنگال و رینگ تست شیر را که برای تشخیص بیماری در جمعیت‌های دامی به کار برده می‌شود، از تولیدات این بخش برشمرد.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر