کد خبر: 16165
A

آموزش و پرورش کشور به شدت کنکور زده است

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور به شدت کنکور زده است گفت: مهم ترین رسالت آموزش و پرورش و دغدغه ی اولیاء دانش آموزان نیز در مسئله ی کنکور خلاصه شده است در حالی که ما باید دانش آموزان را برای زندگی کردن و مهارت آموزی پرورش داده و تربیت کنیم.

آموزش و پرورش کشور به شدت کنکور زده است

دیده بان ایران - ابراهیم سحر خیز در یک گفت و گوی رادیویی پیرامون موضوع نقش آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان داشت: به دلیل اینکه بحث اقتصاد مقاومتی موضوعی نوپاست و طی سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری مطرح َده آمار و اطلاعات دقیقی در خصوص میزان آموزش معلمین و دانش آموزان در راستای اقتصاد مقاومتی در دست ندارم که بتوان بطور دقیق گفت چه میزان دوره برای این دو قشر گذاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تولید محتوای کتاب های درسی  به این امر پرداخته شده زیرا ما معتقدیم باید فرهنگسازی عمیق تری علاوه بر دوره های آموزشی در این خصوص داشته باشیم.

سحرخیز تصریح کرد:متاسفانه آموزش و پرورش کشور ما به شدت کنکور زده است و بعبارت دیگر مهم ترین رسالت آموزش و پرورش و دغدغه ی اولیاء دانش آموزان نیز در مسئله ی کنکور خلاصه شده است در حالی که ما باید دانش آموزان را برای زندگی کردن و مهارت آموزی پرورش داده و تربیت کنیم.

معاون سابق آموزش متوسطه ی سازمان آموزش و پرورش اذعان کرد: سعی ما بر آن است که بحث اقتصاد مقاومتی در کتب درسی بطور روشن و مسجل دیده شود کما اینکه در حال حاضر نیز دیده شده و کتاب هایی نظیر تفکر و سبک زندگی و کار و فن آوری را در لیست کتب آموزشی جای داده ایم.

وی در پایان افزود: در کنار این فعالیت ها می بایست سایر مولفه های فرهنگی نیز به میدان بیایند و همچنین دانش آموزان آنچه را که مطالعه می کنند صرفا برای کسب نمره و پاس کردن دروس نباشد و در ارزش یابی ها نیز نمود پیدا کرده و بعبارت دیگر آنچه دانش آموز می آموزد قابل انتقال و اجرا در زندگی اش نیز باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر