کد خبر: 16169
A

پزشکیان: طرح پزشک خانواده شهری تداوم یابد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پزشک خانواده شهری تداوم یابد./ هدف اصلاح در سیستم ارائه خدمت این است که نگاه تیم های پزشکی خانواده را از حالت درمانگر به مشاور امین و دارای مهارت کافی برای پاسخگویی به نیازهای مردم تبدیل کنیم.

پزشکیان: طرح پزشک خانواده شهری تداوم یابد

دیده بان ایران - مسعود پزشکیان در جلسه بررسی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در ساری از زحمات ستاد اجرایی برنامه در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای طرح تحول سلامت تشکر و قدردانی کرد و گفت: استان مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده در کشور پیشرو است.

 وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گسترش فضاهای ارائه خدمت، بازسازی مراکز و اجرای برنامه ها در سطوح اول جهت ارائه خدمت و کنترل بیماری ها و مراقبت اقدامات اساسی انجام داده است که قابل تقدیر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش این خدمات، بیان کرد: هدف اصلاح در سیستم ارائه خدمت این است که نگاه تیم های پزشکی خانواده را از حالت درمانگر به مشاور امین و دارای مهارت کافی برای پاسخگویی به نیازهای مردم تبدیل کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه در بازدید از پایگاه پزشک خانواده شهری شاهد همدلی بین بیمار و پزشک خانواده هستیم، افزود: این مسئله یک دستاورد بزرگی است که امیدواریم تداوم پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر مکانیزم پرداخت، تجمیع و تخصیص منابع درست دیده شود و پرداخت ها به موقع صورت گیرد می توانیم شاهد موفقیت های بیشتر این برنامه باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سطوح بعدی طرح پزشک خانواده باید شکل بگیرد، گفت: اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تحول در رهبری نظام سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی اختیارات لازم در چارچوب قانون بدهد، دانشگاه‌ها می توانند با بهره گیری از ظرفیت های استانی در پیشبرد اهداف سلامت مردم استان موثر باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر