کد خبر: 16459
A

لیگ جهانی والیبال در استادیوم فوتبال ۴۳ هزار نفری کوریتیبا

مرحله فینال لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در شهر کوریتیبا برزیل با حضور ۶ تیم برتر لیگ جهانی انجام خواهد شد.

لیگ جهانی والیبال در استادیوم فوتبال ۴۳ هزار نفری کوریتیبا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، استادیوم فوتبال «آرینا دِباشادا» شهر کوریتیبا، میزبان مرحله فینال لیگ جهانی والیبال 2017 خواهد بود. تیم‌های برزیل و پرتغال هم بازی خود در المپیک 2016 ریو را در این استادیوم برگزار کردند.

این برای دومین بار است که یک رویداد مهم والیبالی در یک استادیوم فوتبال برگزار می‌شود. استادیوم ملی شهر ورشو نیز در سال 2014، میزبان مسابقه افتتاحیه قهرمانی جهان بود که 63 هزار تماشاگر را در خود جای داد.

کشور برزیل پس از سال‌های 1993 (سائو پائولو)، 1995، 2008 و 2015 (ریو دوژانیرو) و 2002 (بلوهوریزونته) برای ششمین بار، میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی را قبول می‌کند.

در سطح یک لیگ جهانی سال 2017 دوازده تیم صربستان، برزیل، فرنسه، ایتالیا، لهستان، آمریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا با یکدیگر در گروه‌های متفاوت و در سه هفته مسابقه می‌دهند.

ایران در هفته دوم لیگ جهانی میزبان گروه D است که تیم‌های صربستان، آرژانتین و بلژیک به تهران خواهند آمد. ملی‌پوشان ایران در هفته نخست دوم تا چهارم ژوئن به مصاف تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان در گروه A می‌روند، در هفته دوم (9 تا 11 ژوئن) با تیم‌های صربستان، آرژانتین و بلژیک در گروه D مسابقه می‌دهد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی سال 2017 با تیم‌های آمریکا، روسیه و لهستان در گروه H همگروه است و از 16 تا 18 ژوئن به مصاف آنها می‌رود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر