کد خبر: 16470
A

تندگویان: ۱۵۰ میلیارد تومان پول کجا رفته است؟

عضو شورای شهر تهران: در سازمان زیباسازی قراردادهای نجومی با هفت یا هشت نفر افراد خاص در پوشش ۳۰ تا ۴۰ شرکت بسته شده است.

تندگویان: ۱۵۰ میلیارد تومان پول کجا رفته است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدمهدی تندگویان در سیصدو سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید امروز یکی از مفاسد بزرگ شهری را افشا کنیم، گفت: از سال 92 تاکنون 25 بار در خصوص مبالغ اخذ شده از تابلوهای تبلیغاتی شهر تهران مکاتبه کرده‌ایم و دو بار نیز به شخص شهردار تذکر داده‌ایم که تاکنون یا پاسخ نگرفته‌ایم و یا پاسخ‌ها قانع‌کننده نبوده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص اهمیت کیفیت محتوای تابلوهای تبلیغاتی ادامه داد: تاکنون به بحث محتوایی تابلوها ورود نکرده‌ام زیرا نظارت بر آن برعهده کمیسیون فرهنگی شورای شهر است اما در خصوص درآمدهای ناشی از این تابلوها 26 بار مکاتبه کرده و هفت بار پاسخ گرفته‌ام که هیچ یک قانع‌کننده نبوده است.

تندگویان گفت: براساس پیگیری‌هایی که انجام دادم، قرار است؛ سامانه دسترسی به اطلاعات فروش تابلوها، ارقام مرتبط با آنها، مدت‌زمان حضور تابلوها در شهر و جایگاه‌های آنها طراحی شود و دسترسی اعضای شورا به این اطلاعات ایجاد شود.

وی اظهار کرد: بالاخره این سامانه طراحی شد، اما پنج ماه است که درخواست کرده‌ام که برای دسترسی به این اطلاعات گذر واژه‌ای در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد تا درآمد واقعی تابلوها را بدانیم، اما پاسخ سازمان زیباسازی در این خصوص بسیار گستاخانه و بی‌احترامی به اعضای شورای شهر بوده است چرا که اینطور عنوان کردند، ایجاد دسترسی به اطلاعات مالی و آماری به تمامی اعضای شورای شهر به لحاظ امنیت شبکه موثر نیست.

وی با بیان اینکه باشگاه انقلاب از محل قراردادهای تبلیغاتی 30 میلیارد تومان و نمایشگاه بین‌المللی از همین محل 50 میلیارد تومان درآمد دارد، گفت: سازمان زیباسازی اعلام کرده که از محل تابلوهای تبلیغاتی 150 میلیارد تومان درآمد دارد که تاکنون تنها 30 میلیارد تومان آن را واریز کرده است.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تصریح کرد: چطور ممکن است که سازمان زیباسازی با این تعداد تابلوی تبلیغاتی در شهر تنها 150 میلیارد تومان درآمد داشته باشد. این در حالی است که در سازمان زیباسازی قراردادهای نجومی با هفت یا هشت نفر افراد خاص در پوشش 30 تا 40 شرکت بسته شده است.

تندگویان با طرح این سوال که درآمد تابلوهای تبلیغاتی تهران چه میزان است و به کجا می‌رود گفت: در موضوع املاک نجومی هشدار دادیم اما توجه نشد. حال اگر این موضوع افشا شود می‌گویند سیاسی‌کاری شده است. من به عنوان عضو شورای شهر نمی‌توانم درآمدهای پایدار شهرم را بدانم. در قراردادهای سازمان زیباسازی اسامی خاص هم وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید دسترسی به این سامانه برای تمامی اعضای شورای شهر ایجاد شود و این مدیرعامل گستاخ تغییر کند بیان کرد: تا کی باید به این روند ادامه دهیم. ما میزان درآمدهای شهرداری را در هیچ بخشی نمی‌دانیم و وقتی اعضای شورا میزان دارایی را ندانند بذل و بخشش صورت می گیرد، وقتی هم می‌خواهیم شفاف‌سازی شود پاسخ ما را این چنین می دهند.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تصریح کرد: در این بین اشخاص خاص دارند بهره مند می‌شوند و ضروری است هرچه سریع‌تر دسترسی اعضای شورا ایجاد شود و سازمان زیباسازی اعلام کند که 150 میلیارد تومان پول کجا می‌رود؟ آیا باید اسامی خاص را افشا کنیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر