کد خبر: 16522
A

بزرگترین افشاگری ویکی‌لیکس علیه سیا

ویکی‌لیکس در بزرگترین افشاگری خود بیش از 8000 سند محرمانه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را منتشر کرد.

بزرگترین افشاگری ویکی‌لیکس علیه سیا

دیده بان ایران - سایت افشاگر ویکی‌لیکس که از سال 2006 اقدام به انتشار اسناد محرمانه آمریکا می‌کند، امروز (سه‌شنبه) در جدیدترین اقدام خود 8761 سند محرمانه متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را منتشر کرد.

این  اقدام که گفته می‌شود بزرگترین افشاگری این سایت علیه سیا تا کنون بوده، تحت عنوان "سال صفر" و اولین مجموعه از افشاگری‌هایی با نام  "جهش 7" منتشر شده است.

ویکی‌لیکس با انتشار توئیتی از این افشاگری خبر داد و ادعا کرد، اطلاعات منتشر شده از شبکه‌ای درون مرکز اطلاعات سایبری سیا در ویرجینیا جمع‌آوری شده است.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است، طرح "سال صفر" جزئیاتی درباره " برنامه پوشش جهانی هک" از جمله  "سوء‌استفاده‌ تسلیحاتی" از آیفون، اندروید، ویندوز و تلویزیون‌های سامسونگ را افشا می‌کند که طی آن از تجهیزات این شرکت‌ها به عنوان پوشش‌هایی برای میکروفون‌های مخفی استفاده می‌شده است.

اما نکته مهم این است که جزئیات مهم این افشاگری نشان می‌دهد که اطلاعات به تازگی کشف شده و بسیاری از آن‌ها متعلق به سال 2016 هستند.

در میان این اسناد هم‌چنین چارت سازمانی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای امنیتی این کشور منتشر شده است.

 

 

منبع: راشاتودی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر