کد خبر: 16525
A
معاون آموزش سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

هنر به کمک ارتقای فرهنگ ترافیک می‌آید

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای گروه‌های تئاتر خیابانی در ۱۰ روز پایانی سال با موضوع فرهنگ ترافیک خبر داد.


هنر به کمک ارتقای فرهنگ ترافیک می‌آید

دیده بان ایران - محمدرضا زمردیان با بیان این مطلب  افزود: در راستای آموزش های همگانی و فرهنگ سازی در قالب کمپین «از خودمان شروع کنیم» قرار است با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی پلیس راهور تهران بزرگ در ایام پایانی سال در ۱۵ نقطه پر تردد شهر و ۵ ایستگاه مترو به مدت ۱۰ روز شاهد اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع  ارتقای فرهنگ ترافیک باشیم. این مجموعه از روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا روز ٢٨ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی- هنری نشان دادن رفتارهای اشتباه ترافیکی شهروندان و ترویج الگوهای صحیح رفتاری در این زمینه است؛ ادامه داد: رویکرد اصلی این تئاترها موضوعاتی چون حریم عابر پیاده و رفتار صحیح عابر راننده و موتور سیکلت سوار در قبال خط سفید روش صحیح پارک، جلوگیری از پارک دوبله و فرهنگ صحیح استفاده از حمل و نقل عمومی است.
به گفته زمردیان یادآوری رفتارهای صحیح در استفاده از حمل و نقل عمومی مانند توجه به حریم شخصی افراد، روش صحیح سوار و پیاده شدن از مترو و اتوبوس، رعایت حق تقدم معلولان سالخوردگان و کودکان از جمله مفاهیمی است که در اجرای تئاترها در مترو مورد توجه قرار گرفته است.  
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان کرد: پژوهش ها نشان می دهد، ارتقای فرهنگ و رفتارهای ترافیکی از سوی شهروندان ۲۵ تا ۳۰ درصد در کاهش زمان سفر و میزان ترافیک تاثیرگذار است.
به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ وی با بیان اینکه هنر، یکی از بهترین ابزارها در بحث  ارتقای فرهنگ عمومی به جای ارائه آموزش های مستقیم است؛ یادآور شد: امیدواریم در قالب کمپین «از خودمان شروع کنیم» بتوانیم با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و چهره های دارای سرمایه اجتماعی فرهنگ ترافیک را در شهر بالا ببریم.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر