کد خبر: 16526
A
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کرد؛

جزییات شناسایی یک شبکه تبانی مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد خرید و فروش کالا با 2 هزار شرکت صوری و یک شبکه تبانی مالیاتی تازه شناسایی شده که فهرست آنها در سامانه سازمان امور مالیاتی اعلام شده، ممنوع است.

جزییات شناسایی یک شبکه تبانی مالیاتی

دیده بان ایران - سازمان امور مالیاتی کشور:  «سیدکامل تقوی‌نژاد» افزود: سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی اقدام های هوشمندانه‌ای انجام داده که از جمله آنها شناسایی 2 هزار شرکت صوری است که نسبت به صدور فاکتورهای جعلی و صوری اقدام می‌کنند و نام این شرکت‌ها در سامانه سازمان وجود دارد.

وی درباره دوره زمانی مربوط به شناسایی این شرکت ها اطلاعات بیشتری نداد.

تقوی‌نژاد از شناسایی یک شرکت صوری در شهرستان کرج از سوی سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت:‌ عوامل این شرکت در اختیار دادگاه قرار گرفتند و در مرحله رسیدگی به پرونده با اعتراف مدیر شرکت صوری، مشخص شد یکی از کارکنان اداره مالیاتی کرج با این شرکت همکاری کرده است.

وی اضافه کرد: با همکاری حراست سازمان امور مالیاتی، این فرد در اختیار دادستانی قرار گرفت و اقرار کرد به صورت شبکه‌ای فعالیت می کردند و شمار دیگری از کارمندان در اداره مالیاتی کرج با تبانی، به همکاری و ارایه مشورت اقدام می‌کردند.

رییس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد اکنون موضوع فاکتورهای صادر شده و میزان فرار مالیاتی آن در حال بررسی است که البته رقم قابل توجهی نیست و پرونده مربوط به یک ماه گذشته است.

این مسوول بیان داشت: هرگونه خرید و فروش باید از طریق شبکه بانکی انجام شود و با توجه به سیستم‌های قوی موجود، سپرده‌گذاران به طور دقیق شناسایی می شوند.

به گفته وی، در این زمینه باید با همراهی مرکزهای مبارزه با پولشویی و بانکی، حساب‌ها و معاملات صوری شناسایی شود و برخورد جدی صورت گیرد.

تقوی نژاد اعلام کرد: در گذشته درباره استفاده از کارت‌های بازرگانی مشکلاتی وجود داشت اما اکنون با همکاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اقدام هایی شده است تا با کسانی که کالا را با کارت‌های بازرگانی ثبت شده به نام افراد کم‌درآمد وارد کرده‌اند، برخورد شود.

گفتنی است چندی پیش رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد دادسراهای ویژه جرایم مالیاتی با همکاری قوه قضاییه و وزارت دادگستری در آینده ای نزدیک خبر داد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین اعلام کرده بود در پنج ماهه نخست امسال اطلاعات سه هزار و 227 شرکت صوری که به کدفروشی یا صدور فاکتورهای جعلی اقدام می کردند، شناسایی شد و صاحبان آنها در فهرست سیاه سازمان قرار گرفتند.

 

 

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر