کد خبر: 16539
A

شهر تهران به جای باغستان تبدیل به سیمانستان شده است

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشخص نیست در این پنج ساله که شهر طرح تفصیلی نداشت چه بلایی بر شهر تهران آمد و تهران به حراج گذاشته و فروخته شد.

شهر تهران به جای باغستان تبدیل به سیمانستان شده است

دیده بان ایران - در نشست "پرونده پایتخت" که عصر امروز در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، رحمت اله حافظی رییس کمیسیون سلامت محیط زیست شهرداری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان امروز تندگویان در جلسه شورای شهر در مورد تخلفات سازمان زیبا سازی، کتمان اطلاعات را جرم دانست و گفت: در شورا منتظر واکنش‌های رییس شورای شهر هستیم و جوابیه‌ای مدیرعامل سازمان زیباسازی که امروز در صحن علنی قرائت شد غیر قابل پذیرش بوده و تندگویان به علت پاسخ نامناسب مدیرعامل، درخواست عزل او را مطرح کرد.

در ادامه محمد حقانی با بیان اینکه شهر تهران به جای باغستان تبدیل به سیمانستان شده است گفت: همین قوانین دست و پا شکسته امروز نیز اجرا نمی‌شود و در مسایل کلیدی شورای شهر بیش از ۵ الی ۶ رای نداریم .

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نماینده مردم باید مطالبه‌گر باشد اما تا نماینده‌ای همچون حافظی در شورای شهر اعتراض می کند برای او پرونده سازی کرده و می گویند ببینید فلان پسرعمه‌اش در فلان شهر چه کرده است.

حقانی در ادامه با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو قابل پیگیری بود ادامه داد: مالیات و حق الاجاره ها گرفته می شود و بعد زمان پاسخگویی توپ را به زمین دیگری شوت می کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به تاخیر پنج ساله در ارایه طرح تفصیلی افزود: مشخص نیست در این پنج ساله که شهر طرح تفصیلی نداشت چه بلایی بر شهر تهران آمد و تهران به حراج گذاشته و فروخته شد.

وی تصریح کرد: به نوعی خودشان طرح را تهیه می کنند خودشان تصویب می کنند. بعد آن را در کشو گذاشته و خودشان آن را اجرا نمی کنند.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شهرداری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر ابزار سازوکار نظارت را ندارد افزود: شورای شهر تهران ۴۰۰ نفر حقوق بگیر دارد اما فقط ده نفر کارشناس در آن استخدام هستند تا زمانی که کارشناسان پشت در اتاق اعضای شورا می نشینند وضع تغییر نخواهد کرد.

او در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات، از مردم گله کرد و گفت: چرا کسانی انتخاب شدند که نسبت به مسایل شما و شورا بی تفاوت هستند. مردم هم در این زمینه مقصرند.

در ادامه علی نوذرپور کارشناس شهری و یکی از تهیه کنندگان لایحه مدیریت شهری با اشاره به ابعاد نجومی تخلفات ساخت و ساز در شهر تهران گفت: شهرداری اجازه ندارد از تغییر کاربری و فروش تراکم درآمد کسب کند. این درحالی است که در بودجه سال ۹۶، ۶۵درصد درآمدش مربوط به منابع ناپایدار بوده است. در شمال شهر تهران برج‌هایی ساخته شده که نه تنها براساس طرح تفصیلی تخلف می‌شود بلکه از پرونده ساخت بیش از ۵ هزار متر مربع تخلف دارند .

نوذرپور ادامه داد: چگونه در مقابل چشم ماموران شهرداری تخلفی در این ابعاد می‌تواند صورت گیرد؟ شاید هماهنگی هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۲ هزار پرونده از سوی شهرداری مناطق مختلف در مورد تخلف از نکات پروانه صادر می شود ادامه داد: در این شرایط اصلا چرا طرح تفصیلی و جامع وجود دارد. بگذارید همین گونه شهر اداره شود. شهرداری در حالی از کمبود بودجه می نالد که بیش از ۷۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند آن هم بدون طی مراحل قانونی .

 

 

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر