کد خبر: 16747
A
ربیعی:

سند حمایت از سالمندان به زودی در کشور اجرا می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت رفاه با همکاری سازمان بهزیستی کشور سند حمایت از سالمندان را برای حمایت کامل از این قشر نهایی کرده و به زودی به اجرا در می آورد.

سند حمایت از سالمندان به زودی در کشور اجرا می شود

دیده بان ایران - علی ربیعی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز خیریه تولید پوشاک نرگس خوی افزود: ما باید مواظب سالمندان کشور باشیم زیرا این قشر جزء ذخایر کشور به شمار می روند که در این راستا دولت تدبیر و امید، بیشترین توان خود را معطوف کرده و با برنامه ریزی های مناسب سعی دارد بازنشستگان و سالمندان بدون حقوق را تحت پوشش قرار دهد.
وی فروکش کردن اخلاق در جامعه ایران را آسیبی جدی به پیکره اجتماعی کشور عنوان کرد و ادامه داد: ممکن است آسیب اقتصادی کشور پس از دوران رکود اقتصادی مملکت را دچار بحران کند که این امر نیز با تدابیر دولت یازدهم حل شده است ولی آسیب اجتماعی خسران بسیار زیادی دارد که قابل دفاع و جبران نیست.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین راهبردهای دولت تدبیر و امید را حرکت دادن جامعه به سمت تولید بیان کرد و گفت: باید جامعه تولیدگرا را بنا نهیم و ایران را به کارخانه بزرگ و تولیدگر بزرگی در تمامی حوزه های اندیشه، اقتصاد، فرهنگ، موضوعات اجتماعی و کشاورزی مبدل کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایران باید به کشور اول منطقه در موارد مختلف تبدیل شود، اضافه کرد: هر ایرانی باید این نقش خود را در توسعه کشور احصا کرده و در زمینه پیشرفت روزافزون ایران اسلامی با همه توان تلاش کند که در این صورت، رشد جهشی کشور قابل دسترس است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرستان خوی را پرورش دهنده علما و فقهای بزرگ کشور عنوان کرد و افزود: این شهرستان بزرگانی نظیر آیت الله العظمی خویی (ره) و دیگر فقها و علمای برجسته را پرورش داده که باید از ظرفیت های علمی، فرهنگی و معنوی این شهرستان در راستای توسعه بیش از پیش این منطقه بیشتر بهره برد.
ربیعی کار خیر را عملی انسانی و با ارزش در آموزه های دینی برشمرد و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید دکتر روحانی نیز بر پایه همین آموزه ها می خواهد دولت خیر جمعی باشد و قصدش را بر این امر نهاده است.
به گزارش ایرنا، علی ربیعی، وزیرکار و تعاون و رفاه اجتماعی و معاونین این وزارت خانه به همراه استاندار آذربایجان غربی امروز به منظور افتتاح مرکز تولیدی و آموزشی نرگس خوی امروز میهمان مردم و مسئولان این شهر بودند.
مرکز خیریه تولیدی پوشاک نرگس خوی برای 150 مادر سرپرست خانوار و مادران یتیم شغل ایجاد کرده و امر تولید پوشاک را انجام می دهد.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر