کد خبر: 16777
A

امامی کاشانی: وظیفه مجلس خبرگان کشف ولی امر است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه ولی امر فرهنگ اصیل اسلام را احیا میکند، وظیفه مهم مجلس خبرگان رهبری را کشف ولی امر دانست.

امامی کاشانی: وظیفه مجلس خبرگان کشف ولی امر است

دیده بان ایران - آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری در هفته گذشته و دیدار آنها با مقام معظم رهبری گفت: مجلس خبرگان وظیفه مهمی دارد و آن وظیفه کشف ولی امر است.

وی ادامه داد: بعد از شهادت امام حسن عسگری(ع)، حضرت مهدی (عج) در سن 5 سالگی به مقام امامت رسید و در ان زمان ایشان چهار نایب داشت که نواب خاص گفته می شدند و تقریبا 69 سال نایب بودند. بعد از آنها غیبت کبری شروع شد که نایب آن بعد از آن فقها هستند و مجلس خبرگان ولی فقیه را کشف می کند، ولی فقیهی نه فقط در حد عدالت وتقوی بلکه کسی که باتدبیر برنامه ریز، دنیاشناس، دشمن شناس و مردم شناس باشد. لذا کشف این حقایق اهمیت دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، خاطر نشان کرد: ولی امر فرهنگ اصیل اسلام را احیا می کند و در برابر هجمات دشمن مقابله کرده و نمی پذیرد که مردم تهدیدات دشمن را بپذیرند و انفعال داشته باشند.

امامی کاشانی همچنین تصریح کرد: ما قدرت دینی و فرهنگی داریم  و برای جبهه ها و فداکاریها آماده هستیم. از سویی اینهمه رشد و عظمت که در دوران چند دهه بعد از پیروزی انقلاب رخ داده همگی درسایه ولایت فقیه و اسلام و شریعت بوده است.

وی افزود: دغدغه داشتن در برابر مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان، معیشت مردم و اشتغال جوانان و مسائل اقتصادی بسیار اهمیت دارد و ایشان فرمودند اقتصاد مقاومتی به سفره های مردم بیاید و به برنامه های طویل و دراز مدت قناعت نشود؛ بنابراین مجلس خبرگان پاسدار این حقیقت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، یادآور شد: شب عید است، به مردم بینوا برسیم. ببینیم که حضرت فاطمه (س) چه الگویی بود، مدام در عروسی‌ها به خودمان نرسیم. لباس ها و طلاهای مختلف نپوشیم بلکه به فکر عروس ها و جوانان دیگر هم باشیم و پولمان را در شهواتمان خرج نکنیم.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر