کد خبر: 17258
A

دستگیری ۲ متهم به جاسوسی در حوالی ابوموسی

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان با اشاره به دستگیری ۲ فرد متهم به جاسوسی در آب‌های خلیج فارس در حوالی جزیره ابوموسی گفت: این دو متهم که هر دو ایرانی هستند در پوشش گردشگر و با به‌همراه داشتن ابزارآلات جاسوسی دستگیر شدند.

دستگیری ۲ متهم به جاسوسی در حوالی ابوموسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ علی میرشمسی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به دستگیری بیش از 3400 متهم در سال جاری توسط دریابانی و مرزبانی هرمزگان اظهار داشت: در سال جاری بیش از 90 باند قاچاقچی مواد مخدر و سایر جرائم در این استان متلاشی و دستگیر شده است.

وی در ادامه با ابراز دستگیری 2 فرد متهم به جاسوسی در آب‌های خلیج فارس در حوالی جزیره ابوموسی بیان داشت: این دو متهم که هر دو ایرانی هستند در پوشش گردشگر و با به‌همراه داشتن ابزارآلات جاسوسی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: این استان بیشترین ساحل و مرز آبی کشور را به‌طول 1100 کیلومتر در خود جای داده و مرزبانی نیز در همین راستا وظیفه برقراری امنیت مرزها و ساحل‌نشینان و همچنین دریانوردی و دریانوردان را به‌عهده دارد.

میرشمسی گفت: دریابانی هرمزگان به‌منظور تأمین امنیت مسافران در حوزه دریا به‌صورت 24ساعته حضور دارد و مراسم تحویل سال نیز در تمامی پاسگاه‌های مرزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و نشست‌هایی با حضور تمامی مرزنشینان هرمزگان تصریح کرد: مسافران در حوزه دریایی باید به قوانین دریانوردی آشنا باشند و این قوانین را رعایت کنند و به‌منظور سفری ایمن، در هنگام سفر به دریا از جلیقه نجات استفاده کنند چرا که اهمیت استفاده از جلیقه نجات به‌مثابه کمربند ایمنی خودروهاست.

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان گفت: تمهیدات خوبی برای تأمین امنیت سفر دریایی مسافران با همکاری دستگاه‌های مرتبط نظیر اداره‌کل شیلات هرمزگان، سازمان‌های امدادی و بنادر و کشتیرانی به استان اندیشیده شده است.

میرشمسی با بیان اینکه مرزبانی هرمزگان همکاری و تعامل لازم با مردم را در خصوص گمرکات و ترخیص کالا در ایام نوروز دارد، گفت: باتوجه به شرایط جوی و احتمال بارش باران در ایام نوروز مردم همکاری لازم را با مرزبانی استان هرمزگان داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال 95 یک‌هزار و 922 پرونده قاچاق کالا در استان هرمزگان تشکیل شد که اکثر آنها در سطح بالا و با ارزش ریالی بالایی بوده‌اند.

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، در زمینه کشف کالای گمرکی 19 درصد، دخانیات 37 درصد و فرآورده‌های شیلاتی 175 درصد افزایش داشته است.

میرشمسی از کشف 8 هزار و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان و رشد 40درصدی در این حوزه خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها 96 نفر از قاچاقچیان اصلی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین 19 طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان هرمزگان برگزار شد که منجر به توقیف یک فروند شناور توزیع‌کننده مشروبات الکلی در آب‌های بین‌المللی و دستگیری 50 نفر شد که رشد 42درصدی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

فرمانده دریابانی و مرزبانی هرمزگان همچنین از کاهش 60درصدی ورود شناورهای غیرمجاز صیادی، افزایش 17درصدی کشف سلاح غیرمجاز و همچنین کشف 120 قبضه سلاح بادی خبر داد.

میرشمسی از کشف و معدوم شدن 46 هزار و 900 لیتر سوخت در حین عملیات خبر داد و افزود: در این مدت همچنین 59 میلیون و 500 هزار نخ سیگار کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 51درصدی داشته است.

وی همچنین از کشف 56 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، 180 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، 15 هزار قطعه از قطعات وسایل نقلیه، 23 هزار دستگاه تلفن همراه و متعلقات آن، 106 هزار کیلوگرم خشکبار، 36 هزار بسته دارو، 3 هزار و 800 کیلوگرم پودر انرژی‌زا، 614 هزار عدد قرص انرژی‌زا توسط دریابانی و مرزبانی هرمزگان در سال جاری خبر داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر