کد خبر: 17379
A

جایگزینی اصطلاح پلتفرم به‌جای پردازنده روی محصول اسنپ دراگون

کمپانی آمریکایی کوآلکوم می‌گوید در حال تغییر استراتژی در مورد نام برندهای ساخت خود است که ماههای آینده این کار را با «اسنپ دراگون» (سیستم روی تراشه یا SOC) آغاز خواهد کرد.

جایگزینی اصطلاح پلتفرم به‌جای پردازنده روی محصول اسنپ دراگون

دیده بان ایران -  کوآلکوم پیش‌تر از واژه اسنپ دراگون/ Snapdragon و پردازنده / Processor برای توضیح قدرتمند بودن تراشه اختصاصی خود روی موبایل استفاده کرده اما می‌گوید واژه «پردازنده» برای اسنپ دراگون آن را در حد یک «سی پی یو» نگه می‌دارد درحالی‌که فناوری‌های بکار رفته در این تراشه بیشتر از «سی پی یو» است. کوآلکوم برای توضیح بیشتر به واژه‌های فناوری/ technology در کنار سخت‌افزار/ Hardware و نرم‌افزار/ Software و سرویس‌هایی که داخل تراشه خود قرار داده اشاره‌کرده است که کلمه «پردازنده» آن را در بر نمی‌گیرد.

به همین دلایل کوالکوم می‌گوید نمی‌تواند برای محصول «اسنپ دراگون» معادل‌سازی با «پردازنده» کند و از واژه پلتفرم / Platform برای توضیح واژه اسنپ دراگون استفاده خواهد کرد.

درواقع محصول «اسنپ دراگون» در دل خود سی پی یو، جی پی یو/گرافیک و DSP و یک مودم را جای‌داده است و پلتفرم موبایلِ اسنپ دراگون، فناوری‌هایی مانند کپچر کردن سیگنال، مرور وب و انجام تماس تلفنی را همراه با شارژ سریع/ Qiuck Charge، اسکنر اثرانگشت، سیستم صوتی DAC، وای فای و کنترلر تاچ؛ داخل خود جمع کرده است و به همین دلایل نزدیک‌ترین واژه به آن، پلتفرم/Platform است نه پردازنده/Processor که کاربر روی موبایل آنها را تجربه می‌کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر