کد خبر: 17391
A

واکنش احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به بازداشت چند مدیر کانال تلگرامی

با آزادی آنان در ایامی که خانواده های ایرانی از جمله خانواده های این افراد در حال خانه تکانی و آماده شدن برای دید و بازدیدهای عید هستند موجبات خرسندی این خانواده ها و میلیون ها خانواده ایرانی را فراهم کنید.

واکنش احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به بازداشت چند مدیر کانال تلگرامی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ حجت السلام و المسلمین احمد مازنی به بازداشت برخی مدیران کانال های حامی دولت در تلگرام واکنش نشان داد. احمد مازنی در کانال تلگرامی خود نوشت:

 طبق اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد کردیم که از قانون اساسی دفاع کنیم. این تکلیف بسیار بالاتر از التزام و عمل به قانون اساسی است.

 مصونیت پارلمانی نمایندگان در اصول ٨۴ و ٨۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شد. آزادی بیان نماینده در اصل هشتاد و چهار تضمین شد: «هر نماینده در برابر تمام ملت مسوول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید» و آزادی پس از بیان در اصل هشتاد و ششم مورد تاکید واقع شد: «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی و اظهارنظر و رای خود کاملا آزادند و نمی‌توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد

به همین دلیل است که نماینده مجلس در مورد همه مسائل کشور مجاز به اعلام نظر است.بر این اساس به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از مسولان قوه قضاییه و ضابطین قانونی این قوه می پرسم:

چرا ادمین های کانال های اصلاح طلب را در آستانه زادروز حضرت فاطمه زهرا(س) و حلول سال نو بازداشت کردید؟

چرا این بازداشت ها در ایام تعطیلی مجلس انجام شد؟

آیا درست است که اتهام ایشان اقدام علیه امنیت ملی است؟

اگر چنین است، آیا سقف امنیت ملی تا این حد کوتاه شد که بجای سرویس های مخوف و جهنمی اسراییل و آمریکا (که آن ها هم در مقابل اراده ملت و رهبری ایران اسلامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند) از انتشار اخبار در کانال های فضای مجازی امنیت ملی به مخاطره می افتد؟

اگر رفتار بعضی از فعالان اجتماعی، سیاسی در فضای مجازی به ویژه جوانان عزیز شائبه اخلال در امنیت کشور هم داشته باشد آیا راهی بهتر از دستگیری برای کنترل این رفتار ها وجود ندارد؟ مثلا دعوت محترمانه و تذکر و ارشاد دوستانه و ایجاد فضای تعامل و گفتگو بین نسل جوان با مسولان محترم نهادهای جمهوری اسلامی به استحکام امنیت ملی بیشتر کمک نمی کند؟

سوال دیگر این که تا آنجا که بنده اطلاع دارم تعداد کانال ها، گروه ها، سایت ها و رسانه های مخالف دولت و اصلاح طلبان هم بیشتر است و هم میزان تخریب و توهین رسانه های مدعی اصول گرایی به حدی زیاد است که به قول مرحوم جلال آل احمد هر کری از هر لالی می فهمد! آیا این ها حتی به تذکر و ارشاد شما هم نیاز ندارند؟

امیدوارم در مورد هر اقدامی از جمله بازداشت های اخیر پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان ملت و افکار عمومی ارائه دهید.

و با آزادی آنان در ایامی که خانواده های ایرانی از جمله خانواده های این افراد در حال خانه تکانی و آماده شدن برای دید و بازدیدهای عید هستند موجبات خرسندی این خانواده ها و میلیون ها خانواده ایرانی را فراهم کنید.

و در آستانه دو انتخابات سرنوشت ساز، فضای عمومی را برای مشارکت حد اکثری مردم  که خواسته و نظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی است فراهم کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر