کد خبر: 17395
A
رئیس سازمان میراث فرهنگی:

هفت منطقه گردشگری در کشور پیش بینی شده است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به منظور معرفی مقاصد جدید گردشگری، هفت منطقه گردشگری در کشور پیش بینی شده است.

 هفت منطقه گردشگری در کشور پیش بینی شده است

دیده بان ایران - زهرا احمدی پور روز جمعه در جریان بازدید از ستاد خدمات سفر الیگودرز در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از نقاط گردشگری کشور ناشناخته اند لذا باید از طریق آموزش و معرفی، این مناطق را به مقصد گردشگران تبدیل کنیم. 
وی اظهار کرد: با معرفی مقاصد جدید گردشگری می توان از تراکم گردشگر در برخی نقاط گردشگری جلوگیری کرد. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص برنامه های این سازمان در خصوص ساماندهی سفرهای نوروزی گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر در سراسر کشور به ریاست استانداران تشکیل شده است و این ستادها برنامه های نوروز را ساماندهی می کنند. 
وی افزود: در این ستادها هماهنگی های لازم با تمام دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران انجام می شود. 

  از هیچ تلاشی برای مرمت آثار تاریخی دریغ نمی شود
احمدی پور درخصوص ضرورت مرمت آثار تاریخی کشور گفت: حفظ و نگهداری میراث فرهنگی تکلیف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی شود. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: باید به نحو شایسته میراثی که به ما رسیده را مراقبت و به نسل های بعد منتقل کنیم. 
وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم این وظیفه را به خوبی انجام دهیم طبق هماهنگی با ادارات کل میراث فرهنگی بحث مرمت و بازسازی را در قالب طرح های مختلف اجرا خواهیم کرد. 

  مجوزی برای جذب نیرو نداریم
احمدی پور در خصوص مشکل کمبود نیروی انسان دری ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به نبود امکان جذب نیرو در ادارات اگر یک نمایندگی بخواهد به اداره ارتقا یابد هم از نظر مالی و هم از نظر نیروی انسانی با مشکل مواجه می شویم. 
وی افزود: مجبوریم برای حل این مشکل و ارتقای یک نمایندگی به اداره از سرجمع امکانات هر استان استفاده کنیم. 

  سامانه 09629 آماده دریافت نقطه نظرات گردشگران 
احمدی پور اظهار کرد: سامانه 09629 به صورت شبانه روزی علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان ها، پذیرای نقطه نظرات شهروندان و گردشگران است تا بتوان اشکالات موجود را برطرف کرد. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز جمعه در سفر به لرستان از ستاد خدمات سفر شهرستان های ازنا، الیگودرز و دورود بازدید کرد.
وی روز شنبه در نشست ستاد خدمات سفر لرستان شرکت و در ادامه سفر خود از برخی آثار تاریخی شهرستان بروجرد دیدن می کند.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر