کد خبر: 17397
A

اولین سفر هواپیمای برجامی از اهواز به کویت

نخستین پرواز هواپیمای ایرباس 'a321' متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که به تازگی و با لغو تحریم های اعمال شده علیه کشورمان از شرکت ایرباس خریداری شده است، اولین پرواز خود را به کویت انجام داد.

اولین سفر هواپیمای برجامی از اهواز به کویت
دیده بان ایران - این پرواز در مسیر رفت و برگشت اهواز - کویت - اهواز پرواز خود را انجام داده و در بدو ورود به فرودگاه کویت بر اساس عرف بین المللی با شستشوی آب که برای هر هواپیمای جدیدی انجام می شود، مورد استقبال قرار گرفت.
 
صنعت هوایی کشور در سال های گذشته به واسطه تحریم های ناعادلانه که به بهانه های واهی علیه کشورمان اعمال شده بود، بازسازی و نوسازی نشد. 
 
متخصصان صنعت هوایی ایران در سال های گذشته در شرایط بسیار سخت به دلیل نبود دسترسی آسان به قطعات هواپیماها، با استفاده از توانمندی های شان توانستند ناوگان هوایی کشور را سرپا نگاه دارند و امکان تردد هوایی را برای مردم فراهم کنند. کاری که شاید به نظر آسان برسد، اما مسوولیتی بس دشوار و سنگین بود.
 
دولت یازدهم که پس از روی کارآمدن ، هدف اصلی اش برداشتن تحریم های ظالمانه علیه کشور بود، با عزم و جزم و بکارگیری افراد قدرتمند و توانمند در مذاکرات و مسلط به دیپلماسی بین المللی ، وعده خود را به مردم عملی کرد.
 
اواخر سال 1394 پس از سفر دکترحسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به کشور فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از یکصد فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد. 
 
اوایل مهرماه امسال بود که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) مجوز فروش هواپیما به ایران را به شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بویینگ داد.
 
با صدور این مجوز، مذاکرات بین نمایندگان شرکت های بوئینگ و ایرباس با مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید. درنتیجه قرارداد حدود 10 میلیارد دلاری بین ایران ایر و شرکت ایرباس برای خرید 100 فروند هواپیما به امضا رسید.
 
بر اساس این قرارداد، ایران ایر 46 فروند هواپیما 321 از ایرباس خریداری کرد که در مجموع بیش از هشت هزار و 300 صندلی را به ظرفیت هما اضافه می کند.همچنین ایران ایر 38 فروند ایرباس از نوع 330 تحویل می گیرد که 253 صندلی دارد و در مجموع شمار صندلی های این سری از هواپیماها برای ایران ایر بیش از 11 هزار و 400 صندلی ظرفیت ایجاد می کند.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر