کد خبر: 17735
A

صلاحیت کاندیداهای شورای شهر بر اساس اصل برائت بررسی می‌شود

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران از برگزاری اولین نشست روسای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان تهران خبر داد و گفت که در این نشست بر لزوم رسیدگی به صلاحیت کاندیداها مبتنی بر اصل برائت در چهارچوب موازین قانونی تاکید شد.

صلاحیت کاندیداهای شورای شهر بر اساس اصل برائت بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علیرضا رحیمی  با بیان اینکه امروز اولین نشست روسای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان تهران در انتخابات شوراها برگزار شد گفت: در این نشست اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران یعنی آقایان نجفی قمی و بنده حضور داشتند.

به گفته وی، در این نشست قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا و آئین نامه اجرایی آن با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی لازم بر اقدامات هیات‌های نظارت در خصوص عمل به وظلایف قانونی در قانون انتخابات شوراهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران گفت‌وگو پیرامون موضوع ناظران صندوق‌ها، اقدامات دبیرخانه، رازداری و امانتداری نسبت به اطلاعات و اسناد دریافتی، تخلفات انتخاباتی، انتخابات الکترونیکی و جدول زمانبندی انتخابات را از جمله مهمترین موارد مورد بحث و گفت‌وگو در این نشست عنوان کرد.

رحیمی توضیح داد با توجه به اینکه در 19 نقطه استان تهران انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود در این جلسه نحوه نظارت بر انتخابات الکترونیکی مورد ارزیابی و بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. همچنین در این جلسه تاکید شد که نباید به بهانه نظارت بر انتخابات اقدامات خلاف قانون انجام شود و به اسم رسیدگی به صلاحیت افراد نسبت به سرنوشت آنها اعمال سلیقه صورت گیرد.

وی افزود: ملاک و معیار ما در همه شرایط و در بررسی صلاحیت‌ها چارچوب و تصریحات قانون است. لذا در رسیدگی به صلاحیت‌ها ما اصل برائت را در چارچوب موازین قانونی اعمال می‌کنیم.

رحیمی در پایان گفت که در این جلسه درباره چگونگی نظارت بر فرایندهای انتخابات از جمله ثبت نام، عملکرد هیات‌های اجرایی و ناظران و عملیات رای گیری و شمارش آراء بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر