کد خبر: 17757
A

حمید بقایی کپی برابر اصلِ احمدی نژاد

بقایی همچنین در تازه ترین اظهارات تلگرامی خودش خطاب به حسن روحانی پیشنهاد داده که با هم به بازدید بند 209 بروند.

حمید بقایی کپی برابر اصلِ احمدی نژاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ «محمود احمدی نژاد» که خود از شرکت در انتخابات نهی شده است، مدتی است تمام توان خود را بر حمایت از «حمید بقایی» گذاشته و به سبک و سیاق پیشین خود یعنی برخوردهای سلبی و انتقاد از وضعیت موجود و نه ارایه بدیلی عملیاتی، کارزار انتخاباتی تیم خود را پیش می برد. 
او که در روز چهارم فروردین به همراه بقایی به خوزستان سفر کرد، سخنانی جنجالی و چندپهلو با مخاطبی نامشخص ایراد کرد که همچنان تحلیل ها و تفسیرهای گوناگونی از آن صورت می گیرد.
«جواد تاجیک» دبیر سابق ستاد راهیان نور کشور به دنبال سفر احمدی نژاد و بقایی به خوزستان در نامه ای به رییس جمهوری پیشین از بی توجهی او به مشکلات راهیان نور در دوره ریاست جمهوری اش گلایه کرد و این سفر احمدی نژاد را انتخاباتی خواند. 
در نامه تاجیک آمده است: یادم هست سردار به شما گفتند بیایید تا دولت تان تمام نشده، یک کار اساسی برای راهیان نور انجام دهید. شما سرمستانه گفتید: «دولت ما تمام نمی شود و حالا حالاها ادامه دارد.» در سال آخر دولت دهم به همراه نماینده تان در ستاد مرکزی راهیان نور -آقای مشایی- در یک سفر تشریفاتی به راهیان نور آمدید تا نمایش حمایت از ایشان در انتخابات را از این نقطه مقدس شروع کنید. از آن سفر هم چیزی برای راهیان نور در نیامد. امسال اما به همراه آقای بقایی آمده اید. این بار برای چه آمده اید؟!.... لااقل بدون آقای بقایی می آمدید تا باور کنیم برای زیارت شهیدان آمده اید. 


«میلاد دخانچی» مستندساز هم در روزهای گذشته در تحلیلی از بی گفتمانی احمدی نژاد نوشت: احمدی‌نژاد با یک زبان استعاری و با متوسل شدن به بهار، حماسه و فردوسی در پی بازی با دال‌های ناسیونالیسم ایرانی و احتمالا ایجاد تصویر یک آلترناتیو است اما او هیچ گفتمانی ندارد و اگر هم دارد، تبلور گفتمان مسلط جامعه و قدرت هیچ نسبتی با او ندارد. آلترناتیوی که احمدی‌نژاد و شرکا در پی ساخت آن هستند، یک بازی کلیشه‌ای با پان‌ایرانیسم قرن بیستمی، مدل تست شده حمایت از قشر محروم و مواجه با صاحبان قدرت است که از قضا آلترناتیو نیست و وضع موجود هم نیست، چه بسا وضع گذشته است. 
در ادامه می خوانیم: احمدی‌نژاد یک فرم بدون محتوی است. وقتی این فرم در فضای فرم‌زده مجازی خود را نشان می‌دهید، تبدیل به ضد آنچه محمود و دوستان در ذهن می‌پرورانند می‌شود. دفرمه می‌شود. خنده‌دار می‌شود. 
یکی دیگر از کانال های اصولگرا در این ارتباط آورد: احمدی‌نژاد خلاف جریان راست و اصولگرا که انقلاب را همیشه در انحصار خودش دیده، دایره انقلاب را بسیار بسیط و باز گذاشته تا طیف‌های مختلف در آن جا بشوند. در نظر احمدی نژاد، تقیدات مذهبی و پایبندی به مناسک دینی جزو شروط لازم یا کافی یک فرد انقلابی نیست، بلکه او انسان بودن و ایرانی بودن را ملاک قرار داده است تا همه در تعریف انقلاب اسلامی او بگنجند. او می‌خواهد بنیه اجتماعی اصلاح‌طلبان را به خود جذب کند. 

اما در این بین حمید بقایی؛ معاون اجرایی احمدی نژاد که پا جای پای رییس جمهوری پیشین گذاشته و طرح شعارهای عوام پسند و حمله به دولت کنونی را به عنوان راهبرد تبلیغاتی خود برگزیده، این روزها در فضای مجازی فعالیت بسیاری دارد.
او به تازگی وعده داده طرح هدیه ازدواج جوانان را در دولت دوازدهم اجرایی کند. بقایی پیش از این هم در مورد بیمه بازنشستگی زنان خانه دار ، حل مشکل معلمان و افزایش مبلغ یارانه نقدی تا سقف 250 هزار تومان وعده داده بود. 
معاون اجرایی احمدی نژاد همچنین وعده داده درصورت پیروزی چهار تن از شخصیتهای برجسته ارمنی، آشوری، کلیمی و زرتشتی را به عنوان مشاور رییس جمهور در امور جامعه ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان منصوب می کند. بقایی همچنین در کانال تلگرامی خود وعده داد که در صورت کسب رای اعتماد مردم ، از هموطنان اهل سنت به عنوان عضو هیات دولت استفاده خواهدکرد؛ گویی بقایی برای جلب آرای مردم از هر قشر و هر مذهب و هر رده ای به هر قیمتی کمر همت بسته است. 
حمله به دولت یکی دیگر از راهبردهای بقایی برای جلب آرای مردمی است. او به تازگی در کانال شخصی خود، منشور حقوق شهروندی دولت کنونی را به چالش کشیده و از رییس جمهوری دعوت کرده با یکدیگر به بازدید بندهایی از زندان اوین بروند تا به زعم او «از وضعیت، شرایط نگهداری و نحوه برخورد با شهروندان محبوس جهت مطابقت با بندهای منشور حقوق شهروندی که چندی قبل توسط ایشان رونمائی گردید، مطلع شوند.»
او در پست دیگری از رییس جمهوری دعوت کرده با او در میدان آزادی به مناظره بپردازد. به نوشته کانال بقایی، نظر به رونمائی از این منشور و الزام رئیس جمهور به اجرای قانون اساسی در مورد حقوق ملت ایران، اینجانب از آقای حسن روحانی برای مناظره درخصوص رعایت منشور حقوق شهروندی توسط وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید در رسانه ملی یا در هر اجتماع مردمی در هر کجای ایران که مدنظرشان باشد دعوت بعمل می آورم . البته مکان پیشنهادی بنده مناظره رو در رو در حضور مردم در میدان آزادی تهران است. ضمناً لازم به تصریح است که در هر مورد دیگری نیز برای مناظره با ایشان اعلام آمادگی می نمایم. 

بقایی همچنین در تازه ترین اظهارات تلگرامی خودش خطاب به حسن روحانی پیشنهاد داده که با هم به بازدید بند 209 بروند. گفتنی است حمید بقایی خرداد ماه 94 به مدت 225 روز در بازداشت به سر می برد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر